• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand kan niet worden opgeslagen of worden geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik werk veel in een Excel-bestand met achterliggende macro's. Deze macro's zijn voorzien van een wachtwoord (de macro's werken op zich gewoon goed).
Een van de makro's kan een bestand inlezen om dat verder te bewerken in Excel. Tussendoor sla ik de bewerkingen op.
Nu gebeurt het wel eens dat ik het bestand wil opslaan, maar Excel meldt dat er een fout is ontstaan en dat het bestand niet kan worden opgeslagen of dat een opgeslagen bestand niet kan worden geopend of het bestand lijkt gewoon te openen, maar direct daarna krijg ik de melding "(reageert niet)". Wat kan daarvan de oorzaak zijn?

Vriendelijke groet,
Marianne

Meestal is dat een teken dat er met het bestand een probleem is. Welk probleem dat is, is iets dat je helaas zelf moet proberen te achterhalen. (reageert niet) is alleen een teken dat Excel te laat was met op een verzoek van Windows te reageren. Windows plaatst dan zelf de tekst "Reageert niet" in het Excel venster. Vaak helpt even wachten wel.

Misschien een workbook_open event die de fout veroorzaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan