• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand kan niet worden opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuhdeman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2012
Hallo,

Ik werk voor mijn afstudeerstage in extreem grote excelbestanden die ook nog eens aan elkaar gelinkt zijn. Het ene bestand heeft één werkblad met ruwe data dat 833.000 regels bevat en verschillende draaitabellen. Het andere bestand heeft één werkblad met ruwe data dat 28.000 regels bevat en ook weer diverse draaitabellen. Ik kan het hier niet delen, omdat er concurrentiegevoelige informatie instaat.

Als ik een bestand probeer op te slaan, heeft het bestand eerst een flinke tijd nodig om te berekenen. Dit duurt van ongeveer 10 minuten tot wel meer dan een uur. Als excel dan nog niet vast is gelopen, dan loopt hij tijdens het opslaan ervan vast. In de map waar ik het bestand op wou slaan komt een bestandje te staan dat C11C1700 heet. Ik zou echt niet weten wat ik hiermee zou moeten.

Ik heb een vermoeden dat mijn laptop het allemaal niet meer aankan (4 jaar oud, 3gb werkgeheugen, Compaq Presario CQ60 met Windows Vista en Microsoft Office 2007)

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, want heb me al suf gezocht op google en kon er niks over vinden helaas...

P.S. In andere topics zie ik vaak codes voorbij komen. Ik heb hier geen verstand van, dus mocht je denken dat dit de oplossing is, zou je dan even kunnen zeggen waar ik die code in moet voeren?

Alvast bedankt! Bart

Excel bestanden worden in elk geval niet opgeslagen wanneer dat opslaan te langzaam gaat. Zorg dus voor snelle schijfacties zonder achtergrond processen als updates, bestand indexering en virus scans.

Dit is een pagina over wat Excel zou kunnen vertragen: http://www.databison.com/index.php/...mistakes-that-make-excel-slow-down-to-a-crawl Lees ook de commentaren, je zou achtergrond fout controle bijvoorbeeld kunnen uitschakelen.

Bartjuhdeman,

Ik vrees dat je Excel verkeerd gebruikt dit formaat bestanden met zoveel records is niets voor Excel.
Probeer eens de records om te zetten naar Access en die daar te onderhouden.
Draaitabellen kan je prima koppelen aan Access waarbij je de bestanden handelbaarder worden zeker als je de data niet laat opslaan in de draaitabellen.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan