Bestand kloppelen aan programma (App)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik wil een .vsix bestand koppelen aan een bepaald programma. Nu komt .vsix niet voor in de lijst van te koppelen bestanden en het programma dat ik wil koppelen komt niet voor in de lijst met geregistreerde programma's (nl. Code.exe van Visual Studio).
Hoe kan ik dit och voor elkaar krijgen aangezien er downloads zijn die speciaal vragen om deze koppeling.
Ik gebruik Windows 10 de laatste update
 
Klik er met rechts op, kies Openen met en volg de instructies.
Je kan dan o.a. bladeren naar het programma dat je wilt koppelen.
 
  1. Open File Explorer en zoek een bestand, rechtsklikken, Eigenschappen
  2. Je ziet een vermelding Opens With, kan leeg zijn, maar gebruik dus Change/Wijzig en kies het programma dat je wil gebruiken.
  3. Dat kan wat zoeken en browsen vergen (zeker in het geval dat ik hier zie in je vraag)
  4. Het kan zijn dat pas bij een volgende keer dubbelklikken op zo'n bestand de vraag komt welk programma je wil gebruiken en dat je dan wél de optie krijgt : altijd dit programma gebruiken. Dat moet je dan aanstippen.

If all else fails, you can try to resort to commandline manipulations:
Open cmd.exe with administrator rights (right-click on the shortcut to get this option)
  • type ftype extfile="C:\Program Files (x86)\YourProgram.exe" "%1" where you replace the path with the executable of the program you want to use to open by default this extension (make sure to keep the "%1", this will get replaced dynamically to point to the file you're double-clicking on) and optionally replace extfile with a name of your choice to describe the type of file you're trying to open. Then press Enter.
  • Finally, type assoc .ext=extfile where you replace ext by the extension you are trying to associate and extfile with the name you chose above, then press Enter.
After this, you should normally be able to open the files by double-clicking. The filetype icon will change on the next OS reboot or after reopening an explorer window.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit inderdaad gedaan maar het programma dat deze file moet verwerken doet dat niet, daarover in een andere vraag onder programma's
 
Zeker van die code.exe van VS ?
Ik heb VS 8 op mijn PC staan maar vindt geen bestand "code.exe" ... Is dit er wel ?
 
Enig opzoekwerk gedaan...

VSIX-bestanden zijn géén bestanden die je met een ander programma opent of opstart. Het zijn immers uitvoerbare bestanden op zich, meer bepaald installatiescripts voor extensies van Visual Studio.
Je kan ze dus enkel oproepen en starten vanuit Visual Studio, waarna ze een extensie in je platform zullen installeren.

Je zit dus op een verkeerd spoor.
 
Dat dacht ik ook maar het vervelende is dat bij de site staat bestand openen en als ik daarop klik krijg ik een foutmelding behalve als ik er een programma aan verbind.
 
Daar staat toch gewoon download ... niets van 'open' ???

2020-07-01 17_17_15-Window.jpg

PS : ga aub. verder in de andere thread en sluit deze ... té verwarrend nu ...
 
Op "https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=AlexGamper.VisualAda"
staat na op download geklikt te hebben heel duidelijk maar klein links onder in de hoek "Bestand openen.
 
Dat doet je browser, niet de website.
Dat bestand is niets anders dan een extension voor Visual Studio om naast voor de talen die er al in beschikbaar zijn, ook templates voor Visual ADA toe te voegen.
Om dat te doen moet het bestand dat je hebt gedownload, VisualAda.vsix, worden geopend met de VSIX Installer:
Code:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio\Installer\resources\app\ServiceHub\Services\Microsoft.VisualStudio.Setup.Service\VSIXInstaller.exe
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan