Bestand kopieren als Administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Ik moet een bestand kopieren als Administrator, maar zodra ik dat bestand aanraak met de cursor
Kan ik geen Administrator rechten meer krijgen.

Hoe omzeil ik dit?

MVG
Jan Filarski :)

... maar zodra ik dat bestand aanraak met de cursor kan ik geen Administrator rechten meer krijgen.
Hoe bedoel je dat? Iets als Administrator uitvoeren doe je door rechts te klikken op dat bestand. Dat lukt toch wel? En wat is het verschil tussen iets kopiëren als administrator en als jan met een korte achternaam? Een kopie wordt er niet anders van...

Hallo OctaFish

Zoals ik al schreef, als ik op het bestand Rechtsclick komt Uitvoeren met Administrator rechten niet voor in de lijst met bewerkingen.
En als dat type bewerkingen niet in de lijst voorkomt kun je het met de beste wil van de wereld Niet uitvoeren.
MVG
Jan Filarski :evil:

Je mag honderd duiveltjes gebruiken, maar je hebt nergens gezegd dat je rechts geklikt hebt... Alleen dat je het bestand 'aanraakt' met de muis. En da's echt niet hetzelfde... Nog afgezien ervan dat je muis tegen het beeldscherm aanhouden nou niet gelijk hetzelfde is als met de rechter muisknop klikken. Dus als je niet duidelijk bent in je vraag, dan krijg je uiteraard eerst de meest logische oplossing.
Doet die het niet, dan krijg je de tweede logische: met de <Shift> knop ingedrukt met de rechter muisknop klikken op het bestand. Dan zou de optie er wél tussen moeten staan.

Hallo OctaFish,

Ja, wie was dat ook al weer, die z'n muis tegen het scherm hielt?
Wim Kok geloof ik hé ?

Je kunt he natuurlijk wel in het belachrijke trekken, maar dit bestand Kun je niet op een dergelijke manier naar een bestand kopieren.
Ik heb het gered, door het bestand te hernoemen (er TXT achter te zetten) oude bestand weg te halen en het nieuwe bestand weer terug te hernoemen.
Wonder boven wonder lukte dat wel.
MVG
Jan Filarski

Ik weet niet of het Wim Kok was, maar het zou me niet verbazen :). Maar je gaf dermate weinig informatie over het probleem dat het erg lastig is om te weten wat er aan de hand was. En ik blijf erbij dat je nergens hebt gezegd dat je met rechts geklikt had... Dus hoe hadden we kunnen weten dat het een bestand was dat vanwege de extensie niet te kopieëren was? Als jij niks vertelt, kunnen wij geen goede antwoorden geven :). Maar ik ben blij voor je dat het alsnog gelukt is.

Hallo OctaFish,

Volgens mij zit de kneep. in het feit dat ik op een geinstalleerd programma rechtsclick
Na programma te hebben gedeinstalleerd, kon ik wel het ingepakte programma als Administrator installeren
(het lag dus ook niet aan de extentie), maar het was een onderdeel van in reeds geinstalleerd programma.

Dank je voor de interesse, ik ben er nu uit.
MVG
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan