bestand meer kb's na afbeelding invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhg900

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hallo,

Ik heb in een Word document van 55 kb een jpg-afbeelding ingevoegd van 99 kb. Dan zou je denken dat het totale document bij opslaan zo'n 160 kb wordt. Toch bleek dat het document nou ongeveer 1000 kb groot was. Hoe kan dat nou?:confused:

Heeft het te maken met de originele bestandsvorm? Hoe kan ik ervoor zorgen dat het document met de afbeelding niet te groot wordt? Ik wil het namelijk mailen en mensen die inbelverbindingen hebben, zullen die 1000 kb voor een Word-document toch behoorlijk groot vinden.

Bij voorbaat dank voor de hulp, groet, Hans

Als word alleen het plaatje nam had je gelijk.

In Word kun je de grote van het plaatje aanpassen, er een rand omheen zetten etc. Dat verhaal doet hij er bij. Ook als je geen rand gebruikt.

Zou zo gauw geen oplossing weten.

Eric.

Je kan het plaatje in een lagere resolutie zetten en dan plakken in word.
Dit scheelt al een berg.

Lees ik niet goed ?

Volgens mij is 99 KB als een klein plaatje of een hoge compressie. Maar mischien kun je hem omzetten naar bitmap en dan de resolutie verlagen, maar of dat helpt, zou ik niet weten.

Eric.

Laatst bewerkt:
vhg900 zei:
Hallo,

Ik heb in een Word document van 55 kb een jpg-afbeelding ingevoegd van 99 kb. Dan zou je denken dat het totale document bij opslaan zo'n 160 kb wordt. Toch bleek dat het document nou ongeveer 1000 kb groot was. Hoe kan dat nou?:confused:

Heb even geprobeerd, in open office gaat het wel goed. En dat is gratis.

Eric.

word naar pfd

Eric_Daleboudt zei:
Heb even geprobeerd, in open office gaat het wel goed. En dat is gratis.

Eric.

Ik heb via adobe acrobat er een pdf van gemaakt en nu is het bestand 47 kb :thumb:

Ik vind het prima zo maar begrijpen doe ik het niet:confused:

Groet, Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan