bestand naar harde schijf overzetten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

orli

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2013
Berichten
6
Hey allemaal

Ik heb al een tijdje een probleem dat niemand opgelost krijgt, zo blijkt. Al een tijdje download ik films en series van µtorrent en komen die in een mapje op mijn computer bij "downloads". Die wil ik vervolgens kopiëren naar mijn externe harde schijf, om ze zo zonder internet vanaf daar te kunnen afspelen. Dit gaat al een tijdje goed, tot ik dus een paar weken geleden ineens geen bestanden meer kon overzetten naar mijn harde schijf. Wanneer het bestand bijna helemaal overgezet is, krijg ik de melding "Er is een fout opgetreden bij het kopiëren van de geselecteerde items van de FTP-server. Details: er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden."

Kan iemand mij helpen? Ik ben echt al lang aan het zoeken waar dit aan kan liggen, maar ik heb echt geen idee!
 
Bereik je de map downloads via een FTP server? Leg de situatie eens uit....
 
Ja, dat gebeurt inderdaad via een FTP. Maar als de bestanden daar staan, kan ik ze nog niet afspelen, dus moet ik ze eerst kopiëren naar mijn harde schijf. Het is net die stap die telkens mislukt. Wanneer het kopiëren bezig is, geeft je computer aan hoelang dit ongeveer zal duren. Telkens als de geschatte duurtijd nog maar op 5 seconden staat, slaagt het af en krijg ik de foutmelding die ik hierboven geschreven heb. Het ligt zeker niet aan mijn laptop want ik heb het al op meerdere computers hier in huis geprobeerd en daar lukt het ook niet. Zou het eventueel te maken kunnen hebben met het feit dat wij nog maar net een nieuwe router gekocht hebben? De problemen zijn ongeveer gelijktijdig begonnen, maar het kan ook toeval zijn...
 
Ik heb ook altijd problemen met grote bestanden via een FTP. Naar mijn ervaring lukt het met het programma fillezilla wel.

Staat de computer waar je de films download in een ander huis ofzo?
 
Neen, die staan allemaal in hetzelfde huis, we hebben gewoon meerdere laptops. Ik heb ooit eens geprobeerd om met Fillezilla te werken, maar aangezien ik niet zoveel van al die dingen afweet, begreep ik daar niets van... :)
 
Omdat ze allemaal in hetzelfde huis staan kan je dan niet gewoon met shares werken? Dus dat je een map op delen zet in Windows. Volgensmij kan je dan ook streamen.

Heb je voor streamen internet nodig? Want het is de bedoeling dat ik naar de films kan kijken zonder internet te gebruiken, bijvoorbeeld als ik op reis ben ofzo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, ik heb filezilla geïnstalleerd op mijn computer. Kan iemand mij een beetje helpen om dit te gebruiken? Ik moet hier vanalles invullen... Server adress, poort, administration password...
 
Ja dan kan je niet streamen inderdaad. Maar met gewone shares werkt makkelijker als je in je netwerk zelf bent. Maar je kan die pc waar je op download niet fysiek benaderen dan?

Bij fillezilla moet je hetzelfde invoeren dan bij verkenner:
Server adres : Het IP adres van de computer waar je de FTP server op hebt draaien
Poort: Standaard is dit 21, tenzij gewijzigd.
Gebruikersnaam & Wachtwoord: Heb je ook eens ingesteld dan.
 
Jippie!
Het is me gelukt! :)
Super bedankt voor jullie advies!! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan