Bestand niet meer te openen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReflexPromotion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2011
Beste allemaal,

Ik heb een heel lastig probleem. Wij hebben hier namelijk 2 computers staan, welke gezamenlijk verbonden staan aan een externe harde schijf door middel van een router. Nu is het echter zo, dat we regelmatig mee maken dat als we een bestand aanmaken, en vervolgens opslaan in een map, we bijvoorbeeld de volgende dag het bestand niet meer kunnen openen. Ik krijg dan de melding dat de bestandsindeling of bestandsextensie niet geldig is, en dat ik moet controleren of het bestand niet beschadigd is en of de bestandsextensie wel overeenkomt met de indeling. Kortom, abracadabra voor mij. Maar de datum ''gewijzigd op'' van het bestand wordt ook veranderd in 1-1-1980 1:00. En ik denk dat d��r het probleem ligt.
Weten jullie hoe ik dit kan voorkomen? en nog belangrijker, hoe ik de bestanden weer kan openen? Graag hoor ik van jullie!

Groeten Frank

Hi,
ik kan maar 1 oorzaak bedenken en die is dat een computer of de hardeschijf uitgeschakeld wordt voordat de transfer compleet is.

beste, bedankt voor je reactie.
dat kan bijna niet de oorzaak zijn, want als ik bijvoorbeeld vandaag een bestand opsla, dan kan ik 'm de volgende dag niet meer openen, maar soms gaat er ook wel een paar weken overheen. Dus dan kan ik 'm nog wel gewoon openen en bewerken maar dan houdt ie er later opeens mee op. Daarnaast sluiten wij onze PC's (bijna) nooit af. De externe harde schijf is overigens gekoppeld d.m.v. een zogenaamde ''nas verbinding''. Wellicht dat je er dan iets meer over kan vertellen.

groeten, Frank

in die context kom ik alleen filecorruptie via MacOSXtegen. En daar heb ik verder geen ervaring mee.
Sorry daarvoor

0 Kb bestanden in Excell

Beste Frank,

Ik heb ook al enige jaren met hetzelfde probleem te maken. Soms gaat het maandenlang goed, maar dan ineens is het weer mis, en kan ik om voor mij onbegrijpelijke redenen een bestand niet meer openen. Ik krijg dezelfde mededelingen als jij op het scherm. De bestanden die niet meer te openen zijn hebben allemaal het formaat van 0 Kb gekregen.
Ik verdenk mijn externe harde schijf van het veroorzaken van dit probleem, maar zekerheid heb ik niet. Hopelijk komt iemand nog met een gouden tip.
Vriendelijke groet,
Wencel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan