Bestand niet te verwijderen !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas1969

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
He hulp bij computer ellende !! :thumb:

Ik heb via LIMEWIRE (p2p) een videofragment gedownload . Deze startte echter niet op in de Windows XP Mediaplayer. Ik wil dit bestand nu verwijderen, maar dat lukt niet. Ik krijg steeds de melding dat "het bestand niet verwijderd kan worden, omdat het bestand in gebruik is door een programma of door iemand".

Zelf proberen te verwijderen in de veilige modus werkt niet. Kan hij blijven hangen op de mediaplayer ?

Wie kan mij de oplossing bieden ??

Alvast zeer veel dank !!! :confused:

Groet,

Bassie

Anders de bestanden onder veilige mode verwijderen.

Anders de bestanden onder veilige mode verwijderen.

Humpe, Bas zegt toch dat hij het bestand ook niet onder veilige modus verwijderen kon.

Meest simpele en effectieve manier van dergelijke bestanden verwijderen is als volgt:

1 - Kijk in taakbeheer of het bestand of het daarmee gerelateerde programma in gebruik is. Zo ja taak beëindigen.
2 - Bij taakbeheer klik op explorer.exe --> Taak beëindigen.
3 - Klik vervolgens op "Nieuwe taak..." en typ in "cmd" --> OK.
4 - Nu de taakbalk minimaliseren, NIET AFSLUITEN !
5 - Stel dat het om het bestand abc.exe gaat in de map C:\Program Files\ABC. Ga handmatig naar C:\Program Files\ABC
6 - Kan beter eerst alle attributen van het bestand abc.exe verwijderen door in het commandoregel "attrib -a -h -r -s abc.exe" in te typen gevolgd door ENTER.
7 - Nu kan het bestand verwijderd worden m.b.v. het commando "del abc.exe".

Het bestand is nu verwijderd.

8 - Nu kun je taakbeheer weer activeren en vervolgens klikken op "Nieuwe taak..."
9 - Typ in "explorer" en klik op OK.

Nu kun je taakbeheer weer afsluiten.

Dit lijkt zo op eerste oogopslag een beetje ingewikkeld maar geloof mij, is relatief veel minder tijdrovend dan de hulp inschakelen van zogenaamde file- of process-kill programma's. Voor een beetje DOS-kenner is het echt een fluitje van een cent.

Als het handmatig heengaan naar de locatie van het desbetreffende bestand niet lukt, dan geef maar de exacte locatie van dat videofragment aan, dan kan ik jou precies uitleggen wat je allemaal moet typen, in de vorm van een bijlage natuurlijk. Die kun je weer uitprinten en de handelingen nadoen.

Veel succes! :thumb:

Laatst bewerkt:
Gelukt !!!!

Jozo bedankt !!

De oplossing van Kurt heb ik niet geprobeerd, omdat die van Jozo voor iemand als ik wat simpeler uit te voeren was.

Het lukte dus door het verwijderen van dat bestandje Inprocserver32 te verwijderen.

Eeuwige dank, en weer wat geleerd. Het kan soms zo simpel zijn als je weet waar je moet zoeken he ??

Thanks !!!

Groet,

Bassie :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan