Bestand niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinjan

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2005
Er staat op mijn desktop een bestandje met de naam "CAX407X5". Hoe hij hier komt is mij een raadsel. Hij is niet te verwijderen, ook niet in de veilige modus. Als je hem probeert te verwijderen krijg ik de melding "kan bestand niet verwijderen, kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronbestand lezen".
Heeft iemand een idee hoe ik dit file kan verwijderen??

Er bestaat een programmaatje, dat heet volgens mij iets van 'Who Locks Me?', en dat kan bestanden die niet verwijderd kunnen worden door een of andere reden, toch verwijderen. Er staat volgens mij hier op Helpmij.nl in de sectie Tips & Handleidingen ergens een handleiding over, maar ik kan hem zo snel even niet vinden. Het programma zelf kan ik ook niet vinden. Misschien vind jij een van de twee...

Laatst bewerkt:
jeroendenoot zei:
Er bestaat een programmaatje, dat heet volgens mij iets van 'Who Locks Me?', en dat kan bestanden die niet verwijderd kunnen worden door een of andere reden, toch verwijderen. Er staat volgens mij hier op Helpmij.nl in de sectie Tips & Handleidingen ergens een handleiding over, maar ik kan hem zo snel even niet vinden. Het programma zelf kan ik ook niet vinden. Misschien vind jij een van de twee...

Hier. :)

Bedankt voor de reacties. Who locks me geprobeerd.
Het programma reageert niet op de file. Het programma opent niet eens.
Lastig verhaal. Iemand nog een suggestie

reinjan zei:
Er staat op mijn desktop een bestandje met de naam "CAX407X5". Hoe hij hier komt is mij een raadsel. Hij is niet te verwijderen, ook niet in de veilige modus. Als je hem probeert te verwijderen krijg ik de melding "kan bestand niet verwijderen, kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronbestand lezen".
Heeft iemand een idee hoe ik dit file kan verwijderen??

Is het 0 byte's file?

Indien ja, dan kun je dat in de cmd box handmatig verwijderen.

Ja het is inderdaad een 0 byte bestand.

Maar hoe gaat dat dan met dat CMD verhaal ??? Hoe verwijder ik hem dan ? Zover ben ik nog niet !!

In bureauaccessoires naar de opdrachtprompt gaan en daar de directory opzoeken waar dat bestand staat met de opdracht cd \ daarna cd \"mapnaam", daarna del "bestandsnaam".

Command line luistert nog al erg nauwkeurig naar wat je neerschrijft en elke schrijfvout geeft een error.. Killbox kan dat ook allemaal voor je doen met een delete on next reboot maar als je het handmatig wil doen ga dan als volgt te werk.. :)

Start uitvoeren en type CMD en toets enter dan verschijnt het command venster type daar DEL en toets de spatiebalk, sleep nu met de muis het betreffende bestand in de Commandvenster en laat het los dan wordt het gehele pad altijd correct ingevoerd..

Ga nu naar Taak beheer en klik processen zoek in die lijst alle Explorer.exe vermeldingen en beëindig die processen met een rechts klik.. Nu zal alles van je bureau blad verdwijnen behalve Command en Taak beheer, klik opnieuw in het Command venster en toets enter..

Nu weer terug naar Taak beheer en klik Toepassingen en Nieuwe Taak en vul daar Explorer in en toets enter.. Alles is nu weer terug op je bureablad behalve dat bestand als het goed is :thumb:

Lukt dat niet moet je toch eens killbox proberen met de "Delete on next reboot" functie...

Nou zeg, alles geprobeerd, via command line, niet gelukt. Toen KillBox met 'delete on next reboot, maar dat p.....file blijft bestaan. Radeloos !!!!

Alles weer opnieuw uitgevoerd, hij geeft de hele tijd aan dat het betreffende bestand niet is te vinden terwijl hij gewoon achter de knipper staat ??????

Helaas, als laatste kun je nog een chkdsk /r doen, na reboot wordt deze dan uitgevoerd, duurt wel lang, dus heb geduld, computer start opnieuw op als hij klaar is.

Maar of dit helpt? foutje in de MFT, denk ik.

Mijn ideeën zij uitgeput.

Als je via zoeken dat nummer ingeef ,in welke dir of file kom je dan uit??

Ik ga dit nog even poberen, in ieder geval allemaal bedankt voor jullie tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan