• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand openen met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

taeser

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Hoi,

Ik wil met een macro een lokaal (exe)bestand laten openen, in dit geval irfanview.
Nu krijg ik iedere keer een waarschuwingsscherm met de mededeling dat sommige bestanden virussen kunnen bevatten etc etc. , en of ik dit bestand wel wil openen.

Deze melding mag voor mij achterwege blijven. Kan dit ?

gr leon

Ik denk het niet. Office (ik denk dat je dat ermee bedoelt?) heeft die beveiliging zodat er niet zomaar bestanden op je computer gezet kunnen worden met een simpel macro'tje. Ik denk niet dat die beveiliging te omzeilien is.

Mischien ten overvloede vermelden dat het dus niet gaat om de melding die je krijgt bij het openen van een exel bestand om het uitvoeren van macro's toe te staan.

Ik heb zelf een link gemaakt om het progje irfanview te openen en deze opgenomen in een macro. Hierbij krijg ik dat schermpje.

gr leon

Zelfs dan nog gaat het niet volgens mij.

Kan je de code posten die je tot nu toe hebt?

Wigi zei:
Zelfs dan nog gaat het niet volgens mij.

Kan je de code posten die je tot nu toe hebt?

Hoi,

Bedoel je zoiets?

Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' De macro is opgenomen op 28-5-2006 door HP Pavilion.
'
' Sneltoets: CTRL+q
'
Range("A5:E30").Select
Selection.Copy
Range("G9").Select
Selection.Hyperlinks(1).Follow NewWindow:=False, AddHistory:=True
End Sub

gr leon

vanuit een vba macro kan je als volgt een .exe starten:

Code:
Sub test()

Shell "E:\Program Files\WinRAR\Winrar.exe", vbMaximizedFocus

End Sub
Wel even het pad en programma aan je eigen behoefte aanpassen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan