• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand openen via inputbox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

westra77

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
waarschijnlijk een topic welke wel eens eerder is behandeld, maar ik kan de juiste oplossing niet vinden.
ik wil graag dat via een macroknop het menu bestand openen wordt geselecteerd. zodat de gebruiker een specifiek bestand kan aanduidem.
ik wil nl dat gegevens (cel a10:d10)uit het geselcteerde bestand worden overgezet naar het nieuwe bestand (=nieuwere versie) echter het bestand moet door de gebruiker specifiek worden aangegeven.
wie wil mij helpen

Code:
    Application.GetOpenFilename

hij opent wel het menu bestand openenen echter na het selecteren van een bestand, wordt deze niet geopend:confused:

De door snb aangedragen oplossen geeft de mogelijkheid om een bestandsnaam in een variabele te kunnen 'proppen' (voorbeeld: sNaam = Application.GetOpenFilename). Via application.Dialogs(xlDialogOpen).Show kan je ook werkelijk het bestand openen, maar je vraag was wel om een bestand via een inputbox te openen...

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Ter aanvulling/correctie (tov. Ginger):

Code:
Workbooks.Add Application.GetOpenFilename

of

Code:
Workbooks.Open Application.GetOpenFilename

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan