bestand openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nuluji70

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Ik heb een cd uit buitenland gekregen van een vriend, ik wil kijken wat erop staat
Maar ik krijg het bericht dat Windows kan dit bestand niet openen.
Om dat te kunnen doen moet bekend zijn met welke programma het is gemak.
Weet iemand misschien wat te doen in dit geval?

Als je de cd bekijkt via de Verkenner, welke extensie heeft het bestand dan? (laatste 3 letters na de punt) Je kunt dan eenvoudig via internet het programma opzoeken waarmee het geopend kan worden. Misschien moet je nog we'll in Verkenner aangeven dat je de details van het bestand wilt tonen.

Als je de cd bekijkt via de Verkenner, welke extensie heeft het bestand dan? (laatste 3 letters na de punt) Je kunt dan eenvoudig via internet het programma opzoeken waarmee het geopend kan worden. Misschien moet je nog we'll in Verkenner aangeven dat je de details van het bestand wilt tonen.

Ik heb drie letters gezien en dat is RAR, en ik weet nu ook wat er op staat namelijk een compleet besturingsysteem met key en al.
Stel ik wil hem installeren hoe gaat dat dan?Want op dat moment kan de computer niets anders doen dan windows installeren.

- .RAR openen met WinRAR
- Bestanden naar een map slepen
- Bestanden branden op een CD/DVD
- CD/DVD in speler doen en opnieuw opstarten

Afhankelijk van je boot-sequence zul je een bericht krijgen om Windows van de CD te starten (Ik neem aan dat het om Windows gaat)

Krijg je die niet dan staat waarschijnlijk je harde-schijf voor je disc-drive in de boot-sequence. Dus dan "kijkt" de computer eerst op de harde-schijf naar een OS en daarna op een e.v.t. schijf. Die sequence kun je in de BIOS van je moederbord aanpassen.

- .RAR openen met WinRAR
- Bestanden naar een map slepen
- Bestanden branden op een CD/DVD

/DVD in speler doen en opnieuw opstarten

Afhankelijk van je boot-sequence zul je een bericht krijgen om Windows van de CD te starten (Ik neem aan dat het om Windows gaat)

Krijg je die niet dan staat waarschijnlijk je harde-schijf voor je disc-drive in de boot-sequence. Dus dan "kijkt" de computer eerst op de harde-schijf naar een OS en daarna op een e.v.t. schijf. Die sequence kun je in de BIOS van je moederbord aanpassen.

Het is duidelijk ik ga morgen proberen kijken of dat lukt.
Mocht dat niet lukken dan roep ik iemand erbij, bedank alvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan