• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand opnieuw indelen via PQ

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goedendag,

De vraag is of ik via Power Query, mijn bestand zo kan aanpassen dat ik beter overzicht krijg van wat we gebruiken en wat we besteld hebben.
Mijn export is niet echt ideaal dus wil het wat overzichtelijker maken.
Mijn eind doel moet worden, dat ik met die gegevens de doorlooptijd van een artikel kan gaan berekenen.
Wat ik per dag/week/maand telt is een gegeven, als ik iets inkoop dan staat dit ook in het bestand, nu dan als datum + B.

Mijn gedachte is dat ik nu eerste het bestand leesbaar te maken zoals mijn voorbeeld in de bijlage.

Ik hoop dat dit duidelijk is, en of het mogelijk is

Henk

Bijlagen

Dat is het zeker, anders wordt het prutswerk

Daar ben ik zeker mee eens, enkel ik een 500 tal artikelen.
Is hier een makkelijke manier voor om dit format te krijgen, zonder dat ik dit handmatig moet doen.
Alvast dank voor het meedenken
Groet Henk

Komt het automatisch uit het systeem op deze manier? Dan zou ik daar al zorgen dat het eruit rolt zoals je wenst

Nee helaas niet dit is wat wij noemen een fusttellijst, die we handmatig vullen. Ik kan helaas nu niet veel veranderen aangezien er meerde bestanden aan gekoppeld zijn (waar jij ook aan mee heb geholpen JEC :) ).
De bedoeling is dit wel toekomst gezien uit ons systeem te halen, maar voor nu nog niet.

Henk

Werkt perfect, ik ga hier verder mee stoeien. Dank zover.👍

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan