Bestand opnieuw maken i.v.m. fout in macro/script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patjuh85

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2015
Knipsel3.jpgKnipsel.JPGKnipsel2.JPG
Goedendag.

ik wil graag voor het bijgevoegde bestand iets nieuws laten bouwen.
echter dient er met heel veel zaken rekening gehouden te worden.
Wie kan en wil mij hiermee helpen?

Het probleem in het kort is als volgt:
- d.m.v. op de start knop te drukken gaat hij heel veel regels uitvoeren (hier doet hij heel erg lang over), vervolgens komt het bestand met drie meldingen waarvoor op ok geklikt dient te worden. zodra deze 3 meldingen klaar zijn gaat het bestand weer heel erg lang draaien en zou hij met de melding moeten komen dat hij klaar is. echter komt hij vervolgens met een foutmelding en dat als ik dan op de foutoplossing druk dan kan hij 1 regel niet uitvoeren (zover als ik dat kan zien in ieder geval)
- vanwege het grote bestand en de opmerkingen van Edmoor want die heeft de de code bekeken en die is qua structuur dusdanig slecht geschreven dat het maar moeilijk te volgen is wat er allemaal gebeurt. Tevens worden er variabelen gebruikt die niet zijn gedeclareerd waardoor e.e.a. nog ondoorzichtiger wordt. Dat krijg je als een module in het VBA project niet dit als eerste regel heeft: Option Explicit Als dat wel wordt gebruikt kan je nooit ongedeclareerde variabelen hebben omdat de compiler er dan op controleert. zou ik het liefst willen dat het bestand opnieuw geschreven kan worden.

Echter kan ik het bestand niet uploaden dus heb ik het op een filehost gezet en kunnen jullie het via onderstaande link dowloaden.
http://www.filehosting.org/file/details/499799/Kopie van Randstad NIEUW v3.xlsm

alvast mijn hartelijke dank

groet Patrick

Laatst bewerkt:
Graag wat meer info

Kan je wat meer informatie geven? Wat voor script is het? Is het gewoon een simpele bug? Moet het perse helemaal overnieuw?

Ik wou ik dat kon uitleggen maar ik vermoed dat het een simpel bestand is en denk dat het wel verstandig is om het opnieuw te bouwen ja.
het is namelijk door iemand anders gemaakt die ik niet ken en nu werkt het niet meer.

ik wil graag het bestand ook uploaden maar dat kan niet zegt ie.
is er een bepaalde grootte als max?

groet Patrick

Over het bestand opnieuw maken: ik denk dat beter iemand anders dat kan doen, want ik zit in Griekenland.

Over het uploaden: Geldige bestandsextensies: bmp doc docx dot gif jpe jpeg jpg ods odt pdf png psd rar txt xls xlsb xlsm xlsx zip

Mischien dat je er een .rar bestand van kan maken?

Laatst bewerkt:
Kan dat ook al niet meer in Griekenland? ;)

Over het bestand opnieuw maken: ik denk dat beter iemand anders dat kan doen, want ik zit in Griekenland.

Over het uploaden: Geldige bestandsextensies: bmp doc docx dot gif jpe jpeg jpg ods odt pdf png psd rar txt xls xlsb xlsm xlsx zip

Mischien dat je er een .rar bestand van kan maken?

als ik er een rar bestand van maak dan wordt hij nog te groot helaas :(

Plaats het bestand bij een filehost en dan hier de link.

Maar wat is nu je probleem met dat bestand?

Maar wat is nu je probleem met dat bestand?

Het probleem in het kort is als volgt:
- d.m.v. op de start knop te drukken gaat hij heel veel regels uitvoeren (hier doet hij heel erg lang over), vervolgens komt het bestand met drie meldingen waarvoor op ok geklikt dient te worden. zodra deze 3 meldingen klaar zijn gaat het bestand weer heel erg lang draaien en zou hij met de melding moeten komen dat hij klaar is. echter komt hij vervolgens met een foutmelding en dat als ik dan op de foutoplossing druk dan kan hij 1 regel niet uitvoeren (zover als ik dat kan zien in ieder geval)
- vanwege het grote bestand en de opmerkingen van Edmoor want die heeft de de code bekeken en die is qua structuur dusdanig slecht geschreven dat het maar moeilijk te volgen is wat er allemaal gebeurt. Tevens worden er variabelen gebruikt die niet zijn gedeclareerd waardoor e.e.a. nog ondoorzichtiger wordt. Dat krijg je als een module in het VBA project niet dit als eerste regel heeft: Option Explicit Als dat wel wordt gebruikt kan je nooit ongedeclareerde variabelen hebben omdat de compiler er dan op controleert. zou ik het liefst willen dat het bestand opnieuw geschreven kan worden.

Groet Patrick

Maar er staat nog steeds niet bij welke foutmelding je krijgt. Die zijn er niet om de gebruiker te pesten maar om aan te geven wat er mis is.

Hier is niet aan te beginnen. Je moet al zeer goed op de hoogte zijn van wat er bereikt moet worden om dit te kunnen herschrijven.
Dit is niks anders dan autofilter op autofilter, controle op controle logisch dat er lang over gedaan wordt.
Met de foutmelding op te lossen kan je misschien blijven draaien, maar om dit te gaan optimaliseren .......

Dit kan alleen opnieuw worden gemaakt als er een goed functioneel ontwerp ligt.

Excel Foutmelding.jpg

Goedemorgen.

Bijgaand de foutmeldingen die ik krijg bij het draaien van het bestand.
wellicht een tijdelijke stap om de foutmelding opgelost te krijgen, maar ik zou het fijn vinden als iemand het aandurft om samen met mij dit te herschrijven.

groet Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan