• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand opslaan, afsluiten én verplaatsen VBA-macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paula93

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2020
Berichten
1
Hoihoi,

Voor een onderdeel van mijn werk heb ik een excel-bestand gemaakt –althans poging gedaan tot- zodat collega’s door kunnen geven wat zij willen bestellen voor twee locaties. In het voorbeeldbestand draait het om handschoenen en mutsen.
Een aantal VBA-functies die nodig zijn, heb ik verwijderd uit het voorbeeld –ik heb de optie ‘wissen’ en ‘versturen via email’ zelf al aardig werkend gekregen.

Een situatieschets;
“Japie bestelt op 11 mei 4 paar handschoenen mt 6 en 4 gele mutsen voor locatie F1, het slaat het bestand op. Marie wil de week erna, 18 mei, 2 paar handschoenen mt 7 bestellen en 3 rode brillen voor locatie F2. Zij opent het bestand van Japie en wist de gegevens. Ze vult het bestand in en slaat het op.”

De eisen aan het bestand zijn;
1. Het bestand moet dus uit verschillende cellen gegevens halen voor de naam. (bijv. A1 is ‘bestelformulier’, B1 is ‘locatie’. C1 is ‘datum van dag bestelling’).
2. Het ‘oude bestand’ (met een eerdere datum) moet verplaatst worden naar een andere locatie. Zodat er maar één datum in de omloop is.

Het bestand moet eigenlijk met één druk op de knop opgeslagen worden op locatie A, afgesloten worden én het oude bestand moet verplaatst worden naar locatie B. Het opslaan onder de juiste naam lukt, alleen het automatisch verplaatsen van het oude bestand van locatie A naar B lukt niet.

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd, als ik delen van de code moet geven, hoor ik het graag.

Groetjes,
Paula :)
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestandPaula93.xlsm
    27,8 KB · Weergaven: 34
Zoek eens in de Help naar:

Code:
Thisworkbook.savecopyas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan