• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand opslaan als celnaam met macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

alex1975

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Goedendag allemaal,

Momenteel probeer ik een werkblad op te slaan met de bestandsnaam welke staat vermeld in een cel in een voraf aangegeven directory, tot zover gaat alles goed.

Aleen krijg ik nu de melding dat de macro's verloren gaan wat niet de bedoeling is, de macro's moeten mee opgeslagen worden.

kan iemand mij helpen met een werkende macro?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grt Alex

De macro die ik nu heb staan is als volgt:

Sub Opslaan()
ActiveWorkbook.SaveAs "T:\WoON 2012\Aangepaste bestanden" & Sheets("Resultaten").Range("C4").Value & ".xls"
End Sub

Laatst bewerkt:
De m vergeten?

Code:
Sub Opslaan()
 ActiveWorkbook.SaveAs "T:\WoON 2012\Aangepaste bestanden" & Sheets("Resultaten").Range("C4").Value & ".xls[B][/B][COLOR="#FF0000"]m[/COLOR]"
 End Sub

Helaas, Nu krijg ik de melding : VB-projecten en XLM-bladen kunnen niet worden opgeslagen in een werkblad zonder macro's

Maar in ieder geval hardstikke bedankt voor het meedenken.

Alleen de extensie is niet voldoende, je moet ook het type bestand opgeven.
52 = xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled
Tevens mis ik nog een \ teken.

Code:
Sub Opslaan()
    ActiveWorkbook.SaveAs "T:\WoON 2012\Aangepaste bestanden\" & Sheets("Resultaten").Range("C4").Value & ".xlsm", fileformat:=52 
End Sub

Laatst bewerkt:
Hardstikke bedankt!! het werkt.

Zo zie je maar weer elke dag kan je wat leren van een ander.

Nogmaals bedankt.

Grt Alex

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan