• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand opslaan als in active path

Cor de Snor

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Ik heb een bestand voor een toernooi wat op berschillende PC's gaat draaien. Het bestand heeft de naam "Leeg" met kenmerk alleen lezen.
Zodra de eerste gegevens ingevuld worden moet het opslaan als de waarde in Cel 37 op het active path. Als ik het bestand vanaf de USB-stick open zie ik het patch en bestandsnaam in de sheet: "L:\Proef\X - LEEG" In de macro staat de volgende regel:
ActiveWorkbook.SaveAs (ActiveWorkbook.Worksheets(1).Range("a37").Value & ".xlsm") De macro slaat het bestand wel op maar als: C:\Users\xxxx\Documents\(A37). Terwijl ik het op wil laten slaan in "L:\Proef\(A37)". Wat doe ik hier verkeerd?

Doe het eens zo:
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs ActiveWorkbook.Path & "\" & ActiveWorkbook.Worksheets(1).Range("a37").Value & ".xlsm"

Code:
    With ActiveWorkbook
        .SaveAs .Path & "\" & .Sheets(1).Range("A37").Value, 52
    End Wtih

Of:
Code:
With ThisWorkbook
    .SaveAs .Path & "\" & .Sheets(1).Range("A37")
End With

@Warme bakkertje
De USB-stick krijgt vast niet op de verschillende PC's dezelfde driveletter toegewezen, maar de With constructie is natuurlijk wel mooier:
Code:
    With ActiveWorkbook
        .SaveAs .Path & "\" & .Worksheets(1).Range("a37").Value & ".xlsm"
    End With

Hallo mannen, ik dank jullie voor je snelle reactie en zeker voor de oplossing. Ik heb de code van AHulpje gebruikt met de regel with ActiveWorkbook en het werkt prima. bedankt

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar 'ThisWorkbook' i.p.v. 'ActiveWorkbook'.

@AHulpje
Die & ".xlsm" is overbodig als je het fileformat meegeeft zoals ik gedaan heb.
Daardoor wordt de extensie automatisch toegevoegd. Net zoals bij ExportAsFixedFormat de
& ".pdf" overbodig is als je bij de ExportAsFixedFormat 0 of xlTypePDF (opslaan alsPDF) meegeeft.

Die 52 is ook overbodig als de extensie niet gewijigd hoeft te worden.

?
Code:
With ThisWorkbook
   .SaveCopyAs .Path & "\"  .Sheets(1).Range("A37")
End With

Terug
Bovenaan Onderaan