• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand opslaan in dezelfde map als waar het origineel bestand staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Ik heb dit al , deze slaat nu in een bepaalde map op" C:\Users\Data_2\Documents".

Maar kan er ook voor gezorgd worden dat dit wordt opgeslagen in de map waar het originele excel bestand staat ?
Zoja wat moet ik dan juist wijzigen ?

Code:
Sub opslaan()
  Pad = "C:\Users\Data_2\Documents\"
    Bst = "Offerte en Facturen  " & [Basisinstellingen!C5] & ".xls"

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Pad & Bst
End Sub

Gebruik dan de ingebouwde help of het www maar even.

Je kunt naast een specifiek pad aanwijzen ook een dynamisch pad aanwijzen zoals Thisworkbook.path daar staat voor VBA hetzelfde als wat jij hebt getypt achter Pad =

Code:
Sub opslaan()
  Pad = Thisworkbook.path
    Bst = "Offerte en Facturen  " & [Basisinstellingen!C5] & ".xls"

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Pad & Bst
End Sub

Laatst bewerkt:
Kleine aanvulling:
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Pad [COLOR="#FF0000"]& "\"[/COLOR] & Bst

lol, die fout moet ik in mijn eigen code er ook altijd uithalen na de eerste test van de code.. deze code had ik niet getest leek zo makkelijk :D

Moet je eens kijken wat er gebeurt als je gewoon Thisworkbook.path in Google ingeeft, zoals VenA voorstelde...

De noodzaak van de variabelen zie ik zo niet. Wel even handig om te debuggen (maar dan moet dat ook gebeuren);) en daarna kan je ze ook weglaten.

Code:
Sub VenA()
  ThisWorkbook.SaveAs ThisWorkbook.Path & "\offerte en Facturen  " & Sheets("Basisinstellingen").Range("C5").Value & ".xls"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan