skystormer
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 mrt 2011
Dag mensen,
Helaas is mijn kennis niet van hoog niveau.
Ik heb een VBA code welke er voor zorgt dat een bestand opgeslagen wordt op een bepaalde locatie met een bepaalde structuur afhankelijk van een waarde uit een cel.
Dit geeft geen problemen.
Echter in mijn laatste update kwam ik er achter dat bepaalde tekens niet in een bestandsnaam gebruikt kunnen worden: :, /, ?, *, |, \. (wist ik natuurlijk al, maar vergeten dat dit wel eens kan gebeuren)
Dus met wat zoeken kon ik deze hier vinden echter bij de toepassing van deze veranderd de layout van mijn bestand. (kleuren)
Ik heb de volgende code in gebruik:
Ik heb diverse pogingen gedaan, en krijg deze niet zoals het hoort.
Indien je test, de knop zorgt er voor dat het bestand op je C:\tmp wordt opgeslagen echter de layout veranderd. (na gebruik dus niet vergeten te verwijderen)
Kan iemand uitleggen waar dit door komt?
Alvast dank voor de genomen tijd.
Helaas is mijn kennis niet van hoog niveau.
Ik heb een VBA code welke er voor zorgt dat een bestand opgeslagen wordt op een bepaalde locatie met een bepaalde structuur afhankelijk van een waarde uit een cel.
Dit geeft geen problemen.
Echter in mijn laatste update kwam ik er achter dat bepaalde tekens niet in een bestandsnaam gebruikt kunnen worden: :, /, ?, *, |, \. (wist ik natuurlijk al, maar vergeten dat dit wel eens kan gebeuren)
Dus met wat zoeken kon ik deze hier vinden echter bij de toepassing van deze veranderd de layout van mijn bestand. (kleuren)
Ik heb de volgende code in gebruik:
Code:
Sub Opslaan()
'deze code bepaald hoe het bestandsnaam er uit komt te zien
Dim Locatie As Variant
Dim FileName As String
On Error GoTo oops
FileName = "PCR " & Range("d3")
Myarray = Array("<", ":", ">", "|", "/", "*", "\", "?")
For x = LBound(Myarray) To UBound(Myarray)
FileName = Replace(FileName, Myarray(x), " ", 1)
Next x
ActiveSheet.Copy
Locatie = "C:\TMP" & FileName & ".xlsm"
ActiveWorkbook.SaveAs Locatie, FileFormat:=52
oops:
End Sub
Ik heb diverse pogingen gedaan, en krijg deze niet zoals het hoort.
Indien je test, de knop zorgt er voor dat het bestand op je C:\tmp wordt opgeslagen echter de layout veranderd. (na gebruik dus niet vergeten te verwijderen)
Kan iemand uitleggen waar dit door komt?
Alvast dank voor de genomen tijd.
Bijlagen
Laatst bewerkt: