• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand opslaan met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeland035

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2015
Beste forumleden,

Ik heb een bestand in excel waarvan ik niet wilt dat andere mensen hem kunnen opslaan. Ze mogen er wel tijdelijk wijzigingen in brengen, maar dat mag niet opgeslagen worden.
Het is namelijk een bestand waar je gegevens in kan importeren en her en der wat waardes handmatig moet invullen. Vervolgens worden er automatisch berekeningen gedaan die tot slot geëxporteerd kunnen worden.
Daarom is het dus niet van belang dat er permanent wijzigingen in het bestand worden toegebracht.

Ideale situatie:
- Gebruiker wilt opslaan.
- Melding komt in scherm: "Geef wachtwoord op om op te slaan: " "
- Indien het wachtwoord goed is ingevuld dan slaat het bestand op.
- Indien het wachtwoord fout is ingevuld dan geeft hij een foutmelding en slaat het bestand niet op.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben, want om het bestand permanent op "Alleen-lezen" te zetten voor de gebruiker is geen optie, er moeten dus tijdelijk handmatige waardes ingevuld worden.

Mvg,

Roeland

Na wat beter gezocht te hebben ben ik toch nog op een goeie macro gestuit!

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Dim a As Variant
a = InputBox("Geef uw wachtwoord: " & Chr$(13) & Chr$(13), "Wachtwoord voor opslaan")
If Not a = "1234" Then Cancel = True
'Pas het wachtwoord x aan
End Sub

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan