• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand sluiten zonder wijzigingen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basbrommer

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Ik heb met de onderstaande macro gegevens gekopieerd van een bestaand bestand naar een nieuw bestand. Bij het sluiten van het bestaande bestand vraagt de computer of de gegevens opgeslagen moeten worden. Nee dat wil ik niet, maar ik wil ook niet dat hij hierom vraagt. Hoe kan ik de macro zo aanpassen dat hij dit ook werkelijk niet doet? Ook vraagt hij of de gegevens op het klembord bewaard moeten worden. Nee ook dat wil ik niet.
In het bestaande bestand waaruit gegevens worden gehaald zit een formule die gegevens herberekend omdat een datum of tijd veranderd is. Vandaar dat hij hierom vraagt.

Weet iemand hiervoor een oplossing die ik kan toepassen in de macro?

Groeten Bas

Code:
Sub proef2()
    Workbooks.Open Filename:="E:\201108clientenAC.xls"
    Sheets("AC").Select
    Range("H16:H187").Select
    Selection.Copy
    Windows("201108clientenStart.xlsm").Activate
    Sheets("Gegevens").Select
    Range("G1").Select
    ActiveSheet.Paste
    Windows("201108clientenAC.xls").Activate
    ActiveWindow.Close
    Range("C1").Select
    ActiveWorkbook.Save
End Sub

Verander:

Code:
ActiveWindow.Close

... in ...

Code:
ActiveWindow.Close SaveChanges:=False

Het bestand wordt afgesloten zonder dat de wijzigingen worden bewaard en zonder de melding of de wijzigingen bewaard moeten worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hartelijk dank Roncancio.
Het werkt. Bij het afsluiten vraagt hij niet of het bestand opgeslagen moeten worden, maar helaas komt hij wel nog met de vraag of de gegevens nog bewaard moeten worden op het klembord. Weet je daar ook een oplossing voor?

Groet Bas

Voeg dit toe aan de code: (voor de ActiveWindow.Close)

Code:
Application.CutCopyMode = False

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan