• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand staat vol met gegevens tussen aanhalingstekens. Hoe kan ik dit verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

truusdemier

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2016
Hallo,

Afgelopen week ben ik echt super geholpen met een vraag, en ik zit met nog één klein probleem. Althans, ik denk dat het simpel op te lossen is, maar ik weet alleen niet hoe. In mijn bestand staan heel veel e-mailadressen, maar heel veel staan er, als ik ze kopieer, zo bij: "truusdemier@gmail.com " ipv truusdemier@gmail.com.

Heeft iemand een idee hoe ik die " kan verwijderen? Ik denk zelf dat het komt door de spatie achter .com. Maar ik weet niet goed hoe ik dat moet verwijderen in excel.

Bedankt alvast!

Is het toevallig een .csv bestand? Met welke versie van Office werk je?

Via CTRL H
Zoeken en vervangen.
Zoek op " en vervang door 'niets'

Als het een .csv bestand is dan is het beter om deze te importeren. Zo weet je zeker dat andere gegevens ook juist binnen komen.

Het is inderdaad een csv bestand. En zolang ik de gegevens moet importeren is er ook geen probleem. Maar, dat wordt het wel als ik de mailadressen in Outlook wil zetten. Overal (het zijn er wel 3000) staan dan " tekens. En dan kan ik het niet versturen.

Als ik zoek op " vindt hij niets.

als bijv in A1 staat: "emailadres'
zet dan in cel k1 : =code(left(A1;1))

welke waarde komt dan in K1 te staan ?

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een csv bestand. En zolang ik de gegevens moet importeren is er ook geen probleem. Maar, dat wordt het wel als ik de mailadressen in Outlook wil zetten. Overal (het zijn er wel 3000) staan dan " tekens. En dan kan ik het niet versturen.

Als ik zoek op " vindt hij niets.

Na het importeren zouden de quote tekens weg moeten zijn.
Met welke versie van Office werk je en hoe doe je de import?
Open dat CSV bestand ook eens met kladblok en laat hier een stukje van de inhoud zien zoals deze in dat bestand staat.
Email adressen mag je daarbij uiteraard anonimiseren.

Microsoft Office ProPlus. Ik doe eigenlijk geen import met deze gegevens. Die worden aangeleverd in excel en ik moet er mee gaan werken. Ik ga even openen in kladblok en kijken wat daar uit komt!

Dat is de Office editie en ik wil graag de versie weten. @2007? 2010? 2013? 2016?

Dit staat in kladblok:
"Brandweer Amsterdam ";"Brandweerstraat 1 ";"1234 AB Amsterdam ";"info@brandweeramsterdam.nl "

En bij een 'juiste' staat dit in het kladblok
Brandweer Rotterdam;Brandstraat 1;1234 AB Rotterdam;info@brandweerrotterdam.nl

in de verkenner:
- rechtsklik op het .csv bestand en kies openen met Kladblok (Notepad)
- als het bestand geopend is Ctrl + H zoek naar spatie + " vervang door niets
- zoek " vervang door niets
- klik op Sluiten en sla de wijzigingen op.

Daarna openen m.b.v. Excel

niet iedere " die eruit ziet als een " is een " (chr(34)).
Daarom heeft overtypen geen zin; kopiëren/plakken wel.

Open een leeg Excel document.
Klik op het menu onderdeel Gegevens.
Klik op Externe gegevens ophalen en kies dan Tekst.
Selecteer je CSV bestand en volg de instructies.

in de verkenner:
- rechtsklik op het .csv bestand en kies openen met Kladblok (Notepad)
- als het bestand geopend is Ctrl + H zoek naar spatie + " vervang door niets
- zoek " vervang door niets
- klik op Sluiten en sla de wijzigingen op.

Bedankt, maar dat werkt niet. De " wordt niet gezien.
Daarna openen m.b.v. Excel

Dan kan je beter even dat bestand, of een geanonimiseerd gedeelte ervan hier plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan