Bestand te groot?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Een kennisje heeft voor school een werkstuk gemaakt, daarin plaatjes gezet die ze eerst had gescand. Het bestand is echter 11Mb groot geworden!
Ze krijgt het niet geopend, word opent wel maar slaat helemaal vast tijdens het openen van dit bestand.
Dus gekopieerd op een CD_RW om het op een pc met meer geheugen te proberen.
Als ze het probeert te openen geeft ie aan dat dat niet kan omdat het bestand beschadigd is.

In het werkstuk zitten vele dagen werk!
Hoe kan de tekst hiervan gered worden?

Als ze de plaatjes even opent met paint en dan opslaat als jpg zijn ze niet zo groot meer. En misschien moet ze met minder dpi scannen, dat scheelt ook veel.

Ja, da's niet het probleem. Dat leg ik haar wel uit.

Het probleem/de vraag is: hoe kan ze haar getypte tekst redden? Platte tekst desnoods.
Is er een mogelijkheid het .doc bestand toch geopend te krijgen?

En je weet zeker dat het bestandje beschadigd is? Anders moet ze het even opnieuw proberen te branden. Misschien lukt het wel om het bestand met wordpad te openen.

Openen met wordpad heb ik haar ook laten doen (via de telefoon allemaal) maar dan is ie heel lang bezig (logisch) en uiteindelijk slaat dat vast.

Maar stel dus dat het overzetten naar een pc met wat meer werkgeheugen lukt, zou het dan met Word toch gewoon geopend kunnen worden? maw kan word met zo'n groot bestand door zulke grote plaatjes wel overweg als er meer werkgeheugen wordt ingezet?

Stel dat het bestand inderdaad beschadigd is. Is er een mogelijkheid om de tekst te redden?

Of het bestand op een pc met meer werkgeheugen geopend kan worden, kan ik niet garanderen. Misschien helpt het om het virtueel geheugen te vergroten. Maar ik denk dan dat het bestand waarschijnlijk tijdens het kopieren beschadigd is geraakt maar dat het op de harde schijf nog wel goed staat.

probeer eens om het bestand in te voegen in een nieuw bestand (invoegen, bestand)
misschien dat je dan het bestand weer kan openen

Als je in Word bij 'openen' nu eens kiest voor 'tekst uit willekeurig bestand herstellen' . Met die optie zou je in elk geval de platte tekst moeten kunnen redden.

Dat zijn een alvast aantal tips die ik ga proberen. alle tips blijven welkom.
Ik ga er vanmiddag even naar toe en meld me hier dan weer. Laat zeker weten hoe het afloopt.

De oplossing was die van Maestro12: de tekst ophalen dmv 'tekst uit willekeurig bestand herstellen'.

(De plaatjes waren tif met soms een grootte van maar liefst 8Mb. Deze geopend in paint en opgeslagen als jpeg.)

Probleem opgelost, met dank aan jullie meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan