Bestand verloren na herinstallatie Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Casss

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Beste iedereen,

Ik zit met een erg groot probleem. Ik heb gister bij de PC in het kantoor van mijn moeders bedrijf Windows 7 geherinstalleerd. Nu bleek na de installatie dat een erg belangrijk Microsoft Access bestand niet goed was gebackupt, ze had de snelkoppeling gekopieerd in plaats van het bestand zelf. De schijf was helaas al met een Quick Format geformatteerd.

Ik heb nadat ik het internet afgezocht had uitgevonden dat bij een Quick Format alleen de Master File Table verloren gaat waarin staat waar de PC de bestanden op de hardeschijf kan vinden. Ik heb met het programma Remo Recover geprobeerd om het .mdb bestand te vinden. Helaas zit ik nu met een groot probleem, als resultaat heeft de PC 89 .mdb bestanden van allemaal 2.048kb gevonden (met 3 uitzonderingen van 1, 252, 256 kb), genaamd file#1 t/m file#90. Mijn gevoel zegt dat het bestand er nog wel is, aangezien het programma wel zo'n 170 mb aan data heeft.

voorbeeld.jpg

Wie kan mij helpen? Wat moet ik nu doen?

Met vriendelijke groet,

Cas van Leijden

Vermoedelijk moet je alleen nog de stukjes in de goede volgorde aan elkaar plakken. Het bestand was vermoedelijk in 89 stukken gefragmenteerd. Misschien helpt een reparatie tool: http://www.repair-access-file.com/

Dankjewel voor het snelle antwoord, ik ga het direct proberen. Mijn enige vraag is dan nog. Die stukjes bevatten waarschijnlijk ook een aantal andere aanwezige bestanden, herkent het programma dat of maakt hij er één groot bestand van waar ik zelf later in zal moeten knippen.

Pc verder niet gebruiken en zsm met recuva proberen de bestanden terug te halen. Met een beetje geluk is dat bestand nog onbeschadigd terug te halen.

Ik had de hardeschijf al uit de PC gehaald en aan een USB adapter gehangen dus hij hangt als externe hardeschijf aan mijn laptop. Zou recuva het beter kunnen dan Remo Recover wat ik nu gebruik?

persoonlijk zou ik dit programma aanraden.. http://www.r-studio.com/

1 van de betere data recovery programma's die ik ken.. aangezien deze ook data terug kan halen van schijven die door windows zelf niet eens herkent worden
en hier een stuk beter mee om gaat naar mijn mening..

Maar als de bestanden ook daadwerkelijk gefragmenteerd op de schijf staan, zijn ze niet meer terug te krijgen?

Help! De Recuva scan draait nog, maar de scan met Remo Recovery is al klaar, alleen elk bestand dat ik probeer te herstellen is 0 bytes. Terwijl nu de naam en grootte die het programma aangeeft wel klopt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan