Bestand verwijderen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ant ares

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Berichten
35
Hallo

Ik heb overlaatst een externe harde schijf gekregen van WD van 320GB van mijn stiefvader,
Nu mocht ik er alles afzwieren, maar heb ik hier toch wel problemen tegengekomen...
ik heb alles kunnen verwijderen behalve:

F:\Bouke\e660e83554faca5d072420c0e8cc6c\update

ik kan 't zelfs niet openen als administrator, niet verwijderen door een bestandsbewerking...

Kan ik dit op enige manier oplossen?

groejtes, alain


ps: nu ik hier toch een vraag heb:
deze heben zich erzelf opgezet (denk ik)
._.Trashes
.DS_Store
msdia80.dll
wat is dit? mag ik deze verwijderen? of gaat mn harde schijf dan niet meer werken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal dadelijk even aan moderatoren vragen om dat "lukt niet" in hoofdletters in je titel te laten zetten in kleine letters. Het komt erg schreeuwerig over, dus gebruik dergelijke hoofdletters niet meer vanaf een volgende keer.

Ok, nu over je probleem:
Ik begin even 'achteraan': Die bestanden die je vreemd voorkomen zijn afkomstig van Apple Macintosh systemen m.u.v. dat .dll-bestand. Ze mogen er gewoon af, want onder Windows hebben ze geen enkele functie. Het .dll-bestand weet ik niet waarom die op de schijf staat, maar ik ga ervan uit dat die eigenlijk op je Windows schijfletter thuishoort, dus dat het geen probleem is om het bestand op de externe schijf weg te halen.
M.b.t. die map waar je nu niet bij kunt: Het was handig geweest dat je je vraag niet in Overige software maar gezet had in het Windows besturingssysteem dat je gebruikt.
Nu moet ik voor zowel Vista als XP je een instructie geven. Dat was anders maar voor 1 besturingssysteem nodig geweest...
Ok, wat ik denk dat je moet gaan doen is Eigenaar worden van die map, en jezelf daarna rechten toekennen.

Indien XP: Wat je moet doen is Eigenaar worden van de mappen en de daarin besloten bestanden.
Heb je XP Professional, dan hoeft onderstaande instructie niet in Veilige modus
Heb je XP Home (of werkt het om welke reden niet in XP Professional), ga dan in Veilige modus:

Veilige modus: Na het BIOS scherm herhaaldelijk op F8 toets drukken totdat je het XP 'opstartscherm' krijgt, waar je kunt met je pijltjestoetsen kunt kiezen voor (o.a.) Veilige modus. Kies daar Veilige modus en druk op Enter.

Eigenaar worden: Rechtsklik op de map die je nu niet openen kunt, en kies Eigenschappen. Kies dan het tabblad Beveiliging. Klik daar op de knop Geavanceerd. Klik het tabblad Eigenaar. Klik in het keuzevenster waar gebruikers en gebruikersgroepen van je pc staan op Administrators, en vink ook aan "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen"
Druk op Ok.
Zie hieronder.
attachment.php

Zodra alles gedaan is, heb je weer rechten op de map en de daarin besloten bestanden.

Indien Vista: Kijk hier, waarin je de groep Administrators eigenaar maakt van de map + inhoud én daarna rechten geven.
Even een kleine aantekening bij het wijzigen van eigenaarschap: Vink ook aan: Vervang eigenaar van onderliggende objecten en mappen
 
Laatst bewerkt:
Zijn er bestanden die je wilt behouden? Zo niet,gewoon de schijf formatteren.;)
Dat je harde schijf het niet meer doet omdat je bestanden hebt verwijderd hoef je niet bang voor te zijn.Dat gebeurd gewoon niet.
Ik neem aan dat je besturingssysteem niet op deze schijf zit..toch?
 
Laatst bewerkt:
Zoals we gewend zijn van dnties een zeer degelijk en compleet antwoord op een probleem, maar idd. ik zie als eenvoudigste oplossing toch ook wel een beetje in "Deze computer" een rechtse klik op de F schijf en vervolgens kiezen voor een snelle of langzame (NTFS) format. Vanzelfsprekend nadat eventueel wel te bewaren bestanden even naar een andere schijf zijn gekopieerd.
 
Laatst bewerkt:
Danku wel voor dit zeer uitgebreide uitleg!

Helaas, lukt het niet zo.

(ik heb vista x64)

Ik heb het zo ook al eerder gedaan, ook nu, volgens de link die je me had doorgestuurd, maar zonder succes,
Er is me nu wel opgevallen dat er een 'rare gebruiker is' MAKER EIGENAAR die als enige 'specialle machtigingen heeft.
Ook al ga ik via administrators, ik kan het bestand niet verwwijderen.
Ik heb ook geprobeert om MAKER EIGENAAR te verwijderen en ik krijg de error die ik toon op de foto.

Ik heb ook al geprobeert om al zijn machtigingen te weigeren, maar zonder succes helaas,

Ik hoop dat je me nog verder kan helpe, groetjes, Alain
ps: sorry van de hoofdletters :rolleyes:
 

Bijlagen

  • Editzors.jpg
    Editzors.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 70
  • Editzors2.jpg
    Editzors2.jpg
    56 KB · Weergaven: 68
Ik zou de tips van van 2 mensen na mij volgen, dus om de bestanden die je nog bewaren wilt van de Externe harddisk te verplaatsen naar een normale harde schijf, en dan via Schijfbeheer ([windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc) de F: partitie te formatteren.
Dat lijkt me voor jou een stuk makkelijker dan te gaan sleutelen aan rechten, nu blijkt dat het enigszins ingewikkeld in elkaar zit.

Tijs.
 
okay, dank u
Dan zal ik maar eventjes zo verder moetten gaan, want mijn harde schhijf zit momenteel vol :s
Maar ik was toch al van plan om er eentje te gaan kopen van minstens 1TB
 
Ah, je had er al (veel) spullen op gezet. Tsja, dan kun je inderdaad overwegen om die 'stugge' mappen gewoon even te laten staan.

Als je toch verder wilt (of het gewoon interessant vindt):
M.b.t. Maker Eigenaar: Dat is een algemene aanduiding voor het account dat de map of het bestand gemaakt heeft. Een Maker Eigenaar heeft standaard altijd alle rechten op zo'n map/bestand (dus verwijderen, wijzigen, rechten aanpassen etc.)
Nu staat er dat de rechten van F:\Bouke worden overerfd van de F:\ map. Je kunt die overerving in de Machtigingen van de map Bouke afzetten via het knopje Geavanceerd in het tabblad Machtigingen ("Rechten van bovenliggend object toepassen op huidige object" (o.i.d.) uitvinken) . Er wordt dan gevraagd of je de (overerfde) rechten dan wilt kopieren of verwijderen. Kies dan Kopieren.
Ga daarna aan de groep Administrators zoveel rechten toekennen aan de map Bouke toekennen als nodig is om de map danwel de bestanden erin te kunnen verwijderen. Evt. moet je ook ín de map Bouke kijken en daar expliciet de rechten van Administrators ophogen voor daar aanwezige mappen/bestanden.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan