bestand verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ppms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ppms

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Hallo,

Per mail een bestandje ontvangen welke op het bureaublad heb opgeslagen. Kan dit bestandje niet verwijderen en krijg de melding:

Kan bestand niet verwijderen. Kan geen bronbestand of op de bronschijf lezen.

Wat moet ik hiermee aan wil namelijk wel het bestandje van het bureaublad af hebben.

Groet PPMS

Hallo,

In veiligemodes is het niet te verwijderen. Heb alles door NOD32 en Mcafee online laten scannen en niets gevonden. Zal nu kijken of het met Unlocker wil lukken.

Groet PPMS

Hallo,

Per mail een bestandje ontvangen welke op het bureaublad heb opgeslagen. Kan dit bestandje niet verwijderen en krijg de melding: Kan bestand niet verwijderen. Kan geen bronbestand of op de bronschijf lezen.
Heb hetzelfde hier ook gehad, en had ( hier ) niets met virus van doen, een van mijn reg cleaners vond in het register een sleutel / waarde die er niet thuis hoorde, na verwijderen ervan kon je zonder problem het ongewenste verwijderen vanaf het bureaublad. Helaas kan ik je niet de naam van de reg sleutel / waarde geven, niet genoteerd. Jammer. de reden v h euvel was zeer waarschijnlijk dat dit bestand vanaf een bron kwam die niet op je pc bestond maar op de internet site waar je werkte. Er worden dan ook in het register veranderingen aangebracht en dan ben je de klos ..... :confused:

Slot : uiteraard is een virusscan altijd wel aanbevelenswaardig MAAR ik adviseer met email ( in deze tijden ! ) echt : virus guard ON !!!!! Tijdens het mailen dus ..... Echter, in deze situatie zal een virusscan niets vinden. Wel heb ik in een soortgelijke situatie een indicatie gehad van een veranderend reg door SScan, Spybot zag ook niets. Het bleek toen geen loos alarm. ook opstarten in veilige modus helpt in dit geval niet, ook dan kan het bestand niet verwijderd.

Leon25 :cool:

Laatst bewerkt:
Kun je het bestand trouwens wel openen en of wijzigen?
Anders kun je proberen het nogmaals te verplaatsen naar een andere map waardoor hij automatisch weer het register aanpast. Het zal hoogstwaarschijnlijk inderdaad om een registerfout gaan en raad je dus aan om een reg cleaner te gebruiken. Mocht dat ook niet het geval zijn dan kan het ook aan je machtiging / rechten liggen. Maar om je daar mee te helpen heb ik meer info nodig.

ps Als je aan het troubelshooten bent dan helpen de logboek e.d. je altijd een heel end op weg.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Met Unlocker is het bestandje verwijderd jullie allemaal hartelijk dank voor de reacties en de snelle service.

Groet PPMS

Anders kun je proberen het nogmaals te verplaatsen naar een andere map waardoor hij automatisch weer het register aanpast. Het zal hoogstwaarschijnlijk inderdaad om een registerfout gaan en raad je dus aan om een reg cleaner te gebruiken.
ps Als je aan het troubelshooten bent dan helpen de logboek e.d. je altijd een heel end op weg.

Even nog hierop reageren : dat kan ook werken, heb dat hier ook al eens zo kunnen doen.

Ohja ! Wat ik dan nog kan opmerken : ( soms ook van invloed in dit soort gevallen ) : je accounts, altijd even checken ! Wie weet is er misschien een machine account toegevoegd, zonder dat je dit wist ? Zie configuratiescherm - gebruikers .....

Hallo,

Ik zie wel dat er een account bij staat en weet niet of dit juist is:

ASP.Net Computera... met wachtwoordbeveiliging (Computera... is echt zo geschreven met de puntjes)

Ik heb dit nooit aangemaakt dus wat moet ik met dit account.

Heb wel al diversen keren de computer opnieuw gestart en er vallen geen vreemden dingen op.

Groet PPMS

Hallo,

Ik zie wel dat er een account bij staat en weet niet of dit juist is:

ASP.Net Computera... met wachtwoordbeveiliging (Computera... is echt zo geschreven met de puntjes)

Ik heb dit nooit aangemaakt dus wat moet ik met dit account.

Groet PPMS

Hoi : ja das een machine account, als het niet bevalt dan kan je simpel weg het account ( tijdelijk ) wegdoen, no problem. Je hoeft niet de software waar het mee van doen heeft te de-installeren.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Als dat account verder geen kwaad kan laat ik het wel staan heb er dan toch verder geen last van.

Nogmaals iedereen bedankt alles werkt weer zoals het behoort.

Groet PPMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan