edsel_nl
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 okt 2006
Ik gebruik de volgende code in excel om een bestand te verzenden via outlook 2007:
Wanneer ik de bovenstaande code gebruik verschijnt het "bericht" venster van Outlook, Outlook zelf wordt niet gestart. Wanneer ik vervolgens op de knop "verzenden" druk plaats het programma het bericht in de "postvak uit" zonder het bericht te verzenden. Als ik vervolgens outlook start gaat hij het bericht pas verzenden. Is het ook mogelijk om outlook zelf ook te starten als deze nog niet gestart is?
Zie bijlage voor voorbeeld zorg er dan wel voor dat je outlook nog niet opgestart hebt
Code:
' Verzenden via mail.
Err.Number = 0
On Error Resume Next
Set OutApp = GetObject(, "Outlook.Application")
If Err.Number > 0 Then
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Err.Clear
End If
On Error GoTo 0
OutApp.Session.Logon
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.To = Range("C8")
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "Bestelling"
.Body = "Hallo," & vbNewLine & vbNewLine & "bla bla bla bal." & vbNewLine & vbNewLine & "Met vriendelijke groet," & vbNewLine & Range("H9") & vbNewLine & vbNewLine & "P.S. Graag ontvangen wij een ontvangstbevestiging op dit e-mailadres."
.Attachments.Add "C:\Test\Temp\" & Range("H2") & " " & Range("C6") & ".pdf"
.display
End With
Set OutMail = Nothing
Set OutApp = Nothing
Wanneer ik de bovenstaande code gebruik verschijnt het "bericht" venster van Outlook, Outlook zelf wordt niet gestart. Wanneer ik vervolgens op de knop "verzenden" druk plaats het programma het bericht in de "postvak uit" zonder het bericht te verzenden. Als ik vervolgens outlook start gaat hij het bericht pas verzenden. Is het ook mogelijk om outlook zelf ook te starten als deze nog niet gestart is?
Zie bijlage voor voorbeeld zorg er dan wel voor dat je outlook nog niet opgestart hebt