bestand weg na bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

congregatie

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Een van onze paters kreeg via oe een word bestand. Hij heeft dit geopend en bewerkt. Daarna afgesloten en computer vroeg of de wijzigingen opgeslagen moesten worden.
Hij heeft met ja geantwoord. De volgende dag wilde hij het document openen, maar het is nergens te vinden. Onder word staat bij 4 laatst geopende bestanden de naam van uitvaart, maar als je daar op klikt krijg je de mededeling dat het niet te openen is. Je krijgt de tip om het met documentenstructuur via openen te doen. Ik kan nergens onder documenten dit bestand terug vinden. Ik heb de computer ook al laten zoeken, zelfs op datum. Als de wijzigingen zijn opgeslagen moet het bestand toch ergens staan?
Als we het niet terug vinden moet hij het hele document weer opnieuw bewerken, het betreft hier een document voor een uitvaart, die morgen al is? Help.
Hij heeft windows XP/word 2003 en outlook expres.
Alvast dank.

En wat gebeurt er als je de zelfde email met de bijlage weer opent?

En wat is daar dan de naam en de extensie? Was dat bijvoorbeeld "Uitvaart.rtf" of een andere extensie maar geen .doc? Heeft de pater het bestand, de bijlage, geopend door er op te dubbelklikken of heeft hij bewust eerst Word geopend en toen de bijlage opgezocht na de opdracht Openen?

De pater heeft de bijlage geopend door erop te dubbel klikken, dus NIET eerst Word geopend.
Voor de extensie moet ik even naar zijn computer.
Ik ben inmiddels ook op internet aan het zoeken, maar krijg daar te zien dat het bestand waaarschijnlijk gedelete wordt na afsluiten van OE.
Iemand anders had als oplossing om met filerecovery te proberen om het bestand uit temp map te herstellen. Klopt dit?
Kan ik filerecovery vinden onder windows xp of is dit een apart programma?

Ik ben inmiddels bij zijn computer geweest en de extensie is .doc
Het is toch een beetje raar. De bijlage wordt door word geopend en na afsluiten zeg je netjes dat de wijzigingen opgeslagen moeten worden, maar vervolgens is het bestand niet meer te vinden. Je zou toch denken dat het bestand in de word dir. moet staan?
Of denk ik nu te simpel?
Alvast dank voor het meedenken.

Een andere pater heeft dit ook gehad. Alleen werd er niet gevraagd of hij de wijzigingen op wilde slaan. Hij had nog geluk dat hij het hele document uitgeprint had. Hij was dus ook alle bewerkingen kwijt.
Ik zal ze hier erop wijzen dat ze de bijlage eerst op moeten slaan, daarna pas bewerken.

Windows XP legt standaard een map aan Mijn documenten en daarin worden de Word-documenten in opgeslagen, tenzij de gebruiker zelf in het Opslaan als-venster een andere map opgeeft.

Eventueel op die PC nakijken:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Mijn documenten.

"gebruikersnaam" is dan de naam van de (hoofd)gebruiker van de PC.

Edit: een bijlage bij e-mail in Word openen maar dan altijd de opdracht "Opslaan als" gebruiken. Dan geef je zelf een naam en een map op.

Laatst bewerkt:
Ik zal toch nog eens gaan zoeken in de documenten. Vanmiddag red ik dat niet meer, want de pater is druk bezig het document opnieuw te bewerken, omdat de tijd dringt. Ik kan en mag hem nu niet meer storen.
Dank voor de bereidheid om te helpen. Het is een goede les geweest, in de toekomst zal hij geen documenten meer kwijt zijn (geloof ik).

Kunt u nog iets met mijn opmerking doen over automatisch deleten van OE en het programma filerecovery?

Zo niet, zal ik dan mijn vraag markeren als opgelost?

Vriendelijke groet, Congregatie H. Sacrament

Dat automatisch deleten lijkt mij onzin. De email zelf met bijlagen blijft bewaard, tenzij de gebruiker het bericht verwijderd. Er bestaan inderdaad file-recovery-programma's, maar in dit geval is er waarschijnlijk geen sprake van een verwijderd bestand, maar van onvindbaar. Door af te sluiten, pas bij een vraag van Word om op te slaan, ja te zeggen, is nu onbekend met welke naam en in welke map het bewerkte document is terecht gekomen. Er komen in C:\Documents and Settings onder de diverse "users" mappen voor met de naam "Temp" , ik zou daar eens rond gaan kijken.

NB: let dan ook op namen als "~435432.doc".

Laatst bewerkt:
Wat ik nog bedacht: Start, Zoeken, Alle mappen en bestanden, in zoekvenster typen *.doc dan in opties daaronder eerst aanvinken, Zoeken in verborgens mappen en bestanden, in Beeld kiezen voor details en dan klikken op Zoeken. In de resultatenlijst in de smalle balk boven Gewijzigd op klikken, daardoor wordt alles op die data gesorteerd. Dan scrollen naar datum en tijd van bewerken.

Hallo,

Vandaag ben ik weer op mijn werk en heb het laatste bericht gelezen. Ook ik vond het deleten een beetje vreemd, want als het wordt opgeslagen moet het bestand tot ergens staan. Zodra het kan ga ik op die computer wel even zoeken.
Vanmorgen had een andere pater hetzelfde probleem. Hij had een bijlage geopend en bewerkt, maar zijn computer vroeg NIET om het op te slaan. Gelukkig had hij het document uitgeprint, dus kon ik het scannen en hoefde hij niet alles over te typen.
Ik heb ook hem nu duidelijk uitgelegd dat hij de optie: opslaan als moet gebruiken.
Toch is het vreemd, hij dubbelklikt op de bijlage, dan zie je dat word 2003 opent, vervolgens bewerkt hij het bestand, maar bij het afsluiten vraagt word niet of hij de wijzigingen op wil slaan. Dat is toch raar en moet toch automatisch gebeuren?
Bedankt voor het meedenken en het aandragen van oplossingen.
Miischien tot een volgende keer, receptie klooster.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan