Bestand wordt vastgehouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

duffa

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Ik krijg onderstaande melding.
Heb geen enkel idee, werk nooit met Access maar moet nu inspringen. Wie kan mij op weg helpen.

Ik zie wel een ldb bestandje staan. Systeem al een keer opnieuw gestart maar helaas zonder resultaat.

U hebt geprobeerd een database te openen die reeds is geopend door de gebruiker <Admin> op systeem <naam>. Probeer het nogmaals als de database beschikbaar is. (Fout 3356)

Je heb de vraag al op Opgelost staan; je geeft echter niet aan of dat ook zo is. Voor de volledigheid derhalve: Access maakt een ldb bestand aan als je een db opent. Dit bestand wordt normaal gesproken verwijderd als je de db sluit. Als het ldb bestand blijft staan, nadat je Access afsluit, krijg je deze foutmelding als je de db weer opent. Om dit te voorkomen, moet je eerst handmatig het ldb bestand verwijderen. Daarna moet je de db weer normaal kunnen opstarten.
Als je het bestand niet kunt verwijderen, kun je met een programma als Unlocker het bestand alsnog vrijmaken en verwijderen.

OctaFish,

Het bestand (de database) werd inderdaad vastgehouden op een andere werkplek. Alleen kreeg ik de melding dat ik het zelf was en dat het mijn werkplek betrof. Dat was dus niet zo. Nadat ik mijn pc had afgesloten en opnieuw opgestart kreeg ik de melding dat op een andere werkplek de database in gebruik was. Dus toen die gebruiker had gevraagd om af te sluiten kon ik weer verder.

Had ik net ook al aangegeven maar op eoa manier is dat niet goed overgekomen. Vandaar dat ik de status al op opgelost had gezet.
In ieder geval bedankt voor je reactie en tip voor unlocker
Groeten,
Duffa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan