Bestand zoeken en vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hobbit

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2002
Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk was om een bepaald bestandje te zoeken, en daarna al die gevonden bestandjes te overschrijven. Bijv. Ik zoek het bestandje "pietjepuk.jpg". Dan vindt hij "pietjepuk.jpg" op diverse locaties. Kan ik al die gevonden "pietjepuk.jpg" dan vervangen door een nieuwe versie van "pietjepuk.jpg"?

Ik werk met OSX 10.3.2

Alvast bedankt,

lijkt me bij *.jpg geen probleem. Ik weet niet hoe belangrijk het plaatje is. Anders maak je een nieuw mapje aan met als titel Pietjepuk, kopieer daar alle pietjes puk in en overschrijf dan de anderen. als het dan fout gaat heb je die nog :)

Je kunt altijd een nieuw bestand plaatsen onder dezelfde bestandsnaam, wanneer je de oude eerst verwijderd.
Of wanneer je veranderingen aanbrengt en die vervolgens opslaat. ook dan is het oude overschreven.

Ik denk dat de topicstarter bedoelt dat hij alle gevonden pietjepuk.jpg's in één keer wil vervangen door een nieuwe pietjepuk.jpg (dus zónder eerst naar elke map te bladeren en dan vervangen ... )

Of dit mogelijk is weet ik niet ... denk het niet

Hallo,

Aaajeetee heeft gelijk.
Ik heb heel veel bestanden verspreid staan. Nu is er een logo verandert. Nu moet ik al die .eps-bestanden gaan vervangen. Het gaat hier om zo'n 100 documenten. Da's best veel werk.

Het leek mij zo'n simpele optie, maar die is niet te vinden.

Iemand...?? (misschien middels software?)

Hobbit

zou dat niet met irfanview kunnen????? en dan batch name conversion? het is tenslotte een jpg bestand:)

oeps... zie net die extentie eps... dat zal niet lukken.....

Laatst bewerkt:
Het blijkt wel mogelijk te zijn...Dit proggie kan het in ieder geval.
:)

Hoi,

Het lijkt inderdaad mogelijk met Advanced Batch Converter. Maar dit is voor Windows bedoeld.
Ik zoek dus zoiets wat dan onder Mac OSX 10.3 draait.

Hobbit

Deze site is voor mac en heeft een programma dat ook eps batch conversion aankan. Als dit niet is wat je zoekt, kijk dan eens hier :)

Succes:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan