Dr Snuggels
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 aug 2009
Mensen,
Er is al veel geschreven, gevraagd en geantwoord over mijn vraag, maar hoe goed de antwoorden ook waren/zijn, ze geven toch geen antwoord op mijn vraag.
Voor mijn werk hebben wij een planning in excel. Vanuit deze planning werken wij met andere excelbestanden, bijv. bestellijsten e.d. welke aangeroepen worden middels het projectnummer wat ingevuld is in de planning (Zo'n beetje alle bestanden zijn opgeslagen als het projectnummer met een toevoeging).
Voor één van die bestanden moet gezocht gaan worden in of meerdere mappen of in één map met submappen. Ik hoop dat het met de bestaande code met wat aanpassingen te doen is. Anders moet er een nieuwe code komen. Degene die de planning gemaakt heeft, heeft de volgende code gefabriceerd:
Ik hoop dat ik 't een beetje duidelijk heb uitgelegd. Ik had ook graag een bestandje bijgevoegd, maar de planning is wat tegroot om bij te voegen.
Ik hoor 't wel, mocht iemand hier antwoord op weten,
Groetjes,
Freek.
Er is al veel geschreven, gevraagd en geantwoord over mijn vraag, maar hoe goed de antwoorden ook waren/zijn, ze geven toch geen antwoord op mijn vraag.
Voor mijn werk hebben wij een planning in excel. Vanuit deze planning werken wij met andere excelbestanden, bijv. bestellijsten e.d. welke aangeroepen worden middels het projectnummer wat ingevuld is in de planning (Zo'n beetje alle bestanden zijn opgeslagen als het projectnummer met een toevoeging).
Voor één van die bestanden moet gezocht gaan worden in of meerdere mappen of in één map met submappen. Ik hoop dat het met de bestaande code met wat aanpassingen te doen is. Anders moet er een nieuwe code komen. Degene die de planning gemaakt heeft, heeft de volgende code gefabriceerd:
Code:
Sub BestellijstBeton()
With ActiveCell
Projectnummer = ActiveCell.Value
Plaatsnaam = .Offset(0, 1).Value
Projectgegevens = .Offset(0, 2).Value
Mini = .Offset(0, 9).Value
End With
Bestandsnaam = Projectnummer
Gebruiker = Gebruiker
Gezochtbestand = Projectnummer & "B.xls"
MijnBestand = Dir("G:\Heiwerken\Excel\Bestellijsten\" & Gezochtbestand)
If Gezochtbestand <> MijnBestand Then
Workbooks.Open Filename:="G:\Heiwerken\Excel\Planning\Bestelfax Beton.xls", UpdateLinks:=3
Else
Workbooks.Open Filename:="G:\Heiwerken\Excel\Bestellijsten\" & Gezochtbestand
End If
Worksheets("Fax Beton").Select
With Worksheets("Fax Beton")
.Range("Projectnummer") = Projectnummer
.Range("Plaatsnaam") = Plaatsnaam
.Range("Projectgegevens") = Projectgegevens
.Range("Mini") = Mini
.Range("Begintext") = "Hierbij geven wij u opdracht tot het leveren van onderstaand product."
.Range("Prijsaanvraag") = "Bestelling"
End With
With Worksheets("Keuzes")
.Range("A22") = 3
.Range("Gebruiker") = Gebruiker
End With
End Sub
Ik hoop dat ik 't een beetje duidelijk heb uitgelegd. Ik had ook graag een bestandje bijgevoegd, maar de planning is wat tegroot om bij te voegen.
Ik hoor 't wel, mocht iemand hier antwoord op weten,
Groetjes,
Freek.