Bestand zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Hallo,

Ik wil op een scherm een knop toevoegen waarmee ik een document wil opzoeken. De naam van het document (samen met het pad) wil ik dan in een tekst-veld hebben. Welk besturingselement gebruik ik hiervoor?

Een tekstvak :). Maar eigenlijk bedoel je iets anders, vermoed ik en wil je weten hoe je de bestandsnaam er in krijgt. En dat doe je met een functie die een FileDialog opent waarmee je het bestand opzoekt.

Bijvoorbeeld zo, op basis van een Click event op een tekstvak.

Code:
Private Sub Foto_Click()
    Me.Foto = BestandOpzoeken
End Sub

Code:
Function BestandOpzoeken() As String
Dim dlgPicker As FileDialog
Dim vrtSelectedItem As Variant
Dim tmp As String, i As Integer

Set dlgPicker = Application.FileDialog(msoFileDialogFilePicker)
    With dlgPicker
        .Title = "Selecteer een bestand." 'De titel voor het venster
        .InitialFileName = CurrentProject.Path      'Waar moet het venster beginnen?
        i = 0
        With .Filters
            .Clear
            'Filter toevoegen voor gewenste extensie. Verwijder de opties die je niet nodig hebt.
            .Add "Microsoft Word", "*.doc; *.docx; *.docm; *.dot; *.dotx", i + 1        'Beperk de bestandstypes tot Word
            .Add "Microsoft Excel", "*.xls; *.xlsx; *.xlsm; *.xlt; *.xlst", i + 1       'Beperk de bestandstypes tot Excel
            .Add "Microsoft PowerPoint", "*.ppt;*.pptx;*.pptm; *.pot", i + 1            'Beperk de bestandstypes tot PowerPoint
            .Add "Microsoft Access", "*.mdb; *.accdb; *.mde;*.accde", i + 1             'Beperk de bestandstypes tot Access
            .Add "Adobe Reader", "*.pdf", i + 1                                         'Beperk de bestandstypes tot .pdf"
            .Add "Afbeeldingen", "*.gif; *.jpg; *.jpeg; *.png; *.psd", i + 1            'Beperk de bestandstypes tot Afbeeldingen
            .Add "Songs", "*.mp3; *.wav;*.flac*.ape", i + 1                             'Beperk de bestandstypes tot Muziekbestanden
            .Add "Alles", "*.*", i + 1                                                  'Geen Beperkingen op bestandstype"
        End With
        .FilterIndex = 1
        ''.AllowMultiSelect = True                    'Meerdere bestanden kiezen toegestaan
        .AllowMultiSelect = False                   'Slechts één bestand kiezen toegestaan
        .InitialView = msoFileDialogViewList        'Bepaal weergave
        If .Show = -1 Then                          'Bepaal of gebruiker op OK-knop heeft geklikt.
            BestandOpzoeken = .SelectedItems(1)
''            Als je .AllowMultiSelect = True gebruikt, dan moet je de string opbouwen met onderstaande code.
''            For Each vrtSelectedItem In .SelectedItems
''                If Not strfile = "" Then strfile = strfile & ";"
''                strfile = strfile & vrtSelectedItem & ";"
''                ''strFile = .SelectedItems.Item(1)    'String wordt gevuld met geselecteerde bestand
''            Next
        Else
            MsgBox "Er is op <Cancel> gedrukt..."
        End If
    End With

BestandOpzoeken = strfile
    Set dlgPicker = Nothing

End Function

Hallo Octafish,

Heel erg bedankt... Dit is wat ik zoek!!!

Niet vergeten om de Office bibliotheek aan te zetten; anders moet je de code ombouwen naar Late Binding. Maar als het werkt, zal je dat al wel gedaan hebben, dus dan is dat in orde. Kan de vraag denk ik op <Opgelost>!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan