• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb een bestand gedownload in Excel CSV, ik zie bij eigenschappen van dit gedownloade bestand staan:
Microsoft Excel Comma Separated Values File,
Ik wil het bestand gebruiken als adressen bestand en dit doen via excel , in elke colom weer een waarde.
Kan dit en zo ja hoe doe ik dit?

alvast bedankt

Als het scheidingsteken in het csv-bestand gelijk is als hetgeen er op jou pc is ingesteld, dan kan je het document gewoon openen in Excel, de gegevens zullen dan automatisch in kolommen gezet worden.

Als het scheidingsteken echter verschillend is, dan is het het makkelijkst om de extensie te wijzigen van .csv naar .txt. Je kan het bestand in Excel nu via de Wizard openen waarin je het juiste scheidingsteken kan selecteren.

Ik kan het bestand wel openen in excel maar het blijft achter elkaar staan

Hoi Mulcoa,

De regels afblokken.
Data -> Tekst naar kolommen
Dan start de wizzard die je op weg helpt.

Jeroen

Geplaatst door Mulcoa
Ik kan het bestand wel openen in excel maar het blijft achter elkaar staan
Welk scheidingstekens is in het bestand gebruikt en welk op je pc?

Op welke manier heb je het bestand geopend?

goedemorgen

komma is gebruikt in het bestand, en hoe kom ik er achter welke gebruikt is op mijn pc, dit is mijn eerste keer

Het is mij gelukt om het in kolommen te zetten, maar nu ben ik mijn eerste rij kwijt.
Hoe kan dit?

Het is me gelukt, ook de eerste rij , iedereen bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan