Bestanden 1 pc niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalS

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2001
Hoi hoi,

Het lukt me maar niet om de bestanden op 1 pc van een netwerk te bereiken. Ik gebruik een speedtouch 510 multihub router. En op beide pc's zit windows xp. Ik heb de xp firewall als ook zonealarm firewall uitgezet. Bestanden delen is ingeschakeld. De pc's zitten in dezelfde werkgroep, en daar staan ze ook allebei. Maar via 1 pc kan ik de andere pc niet bereiken, terwijl dat andersom wel mogelijk is.
Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie? Want its driving me mad... :)

Zet eens eenvoudig delen uit in mapopties, dit kan alleen in home als administrator in veilige modus, nu heb je een extra tabblad erbij, bij de eigenschappen van mappen en bestanden.

Nu kun je op de computer die niet bereikbaar is, deze bestanden en mappen ook een andere gebruiker toelaten.

Helaas wil dat ook niet lukken! :(
Krijg nog steeds de melding dat de mappen niet toegankelijk zijn.

Als je bij de eigenschappen voor dat bestand, voor het tabblad beveiliging kiest, dan voor toevoegen, geavanceerd, dan nu zoeken, dan krijg je een hele reeks namen waaruit je kunt kiezen, kies dan gewoon voor iedereen, ga nu terug, en kijk of "iedereen" nu ook volledig beheer heeft.

Helaas helaas..de computer die geen toegang krijgt vraagt nog steeds om een gebruikersnaam en een wachtwoord. Terwijl ik dat echt echt echt niet ingesteld heb.

Dat had je niet vermeld!:confused:

Kijk eens in de comp waar je op wilt komen of daar meerdere accounts staan, zoniet, dan kun je met je gebruikersnaam gewoon erin komen, vanaf die andere comp.

Euhm..ik vrees dat er twee accounts staan. Maar beide gebruiken geen paswoord of iets dergelijks. Op die hele computer gebruik ik nergens een paswoord...dus zou ook totaal niet weten wat daar in te vullen! :D

Oplossing?!
Ik weet niet of dit de oplossing voor het probleem was/is (aangezien ik ongeveer alles heb verandert), maar één van de laatste veranderingen was het automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen. Vervolgens kon ik meteen mijn bestanden op de andere pc bereiken. Nogmaals, weet niet zeker of dit dé oplossing was...maar bij mij werkt het weer. En daar gaat het toch om! Bedankt voor de hulp!

trojan.dnschange

Ik weet dat ik het probleempje al opgelost had..maar nog niet helemaal op de juiste manier. Ik kan de bestanden van de andere pc niet meer bereiken omdat van tijd tot tijd de DNS server veranderde.....dankzij een trojan dus! :( Trojan.dnschanger zorgde in mijn geval dus voor de problemen.

Via Ewido vond ik deze. Misschien dat als iemand nog problemen met zijn netwerk heeft....die dan hier wat aan heeft.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan