Bestanden automatisch afspelen (XP).

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Als ik mijn externe harde schijf (Maxtor) inschakel wordt er telkens de "Automatisch afspelen" rechthoek geopend en worden alle video en muziek bestanden afgerold die op de diverse parties staan. Daarna verschijnt een nieuw schempje: "Op deze schijf of dit medium bevinden zich verschillende soorten inhoud.
Hier kan men kiezen met "wat" die worden geopend. Ik kies altijd voor "Geen acties ondernemen".

Is er geen mogelijkheid om te vermijden dat dit "Automatisch afspelen" NIET wordt vertoond bij het opstarten van de schijf.

Bedankt.
 
auto afspelen

Ga naar start en kies uitvoeren, typ gpedit.msc en druk op OK.

Zoek Computer Configuratie >> Beheersjablonen >> Systeem
Automatisch afspelen uitschakelen
Zoek de regel Autoplay uitschakelen en dubbelklik daarop. en klik dan op Ingeschakeld, dan verschijnt in het venster eronder nog een extra optie war je eventueel kunt kiezen om het "automatisch afspelen" alleen op cd-roms uit te schakelen of op alles (usb stick etc)

Windows XP Home
Ga naar start en kies uitvoeren,typ regedit en klik op OK

Zoek vervolgens :
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer Maak hierin een nieuwe waarde aan, met als type : DWORD de naam word : NoDriveTypeAutoRun en de waarde : 0x000000b1 (177)

Om het weer ongedaan te maken verander in de sleutel het gedeelte B1 (177) naar 91 (145)
 
Bedankt.
Ik veronderstel dat het eerste deel van jouw antwoord niet voor XP bedoeld was.
Want het bestand gpedit wordt door Windows niet gevonden.

In XP Home: hier staat reeds "NoDriveTypeAutoRun" en de waarde : 0x00000091 (145)
Een wijziging naar "NoDriveTypeAutoRun" en de nieuwe waarde : 0x000000b1 (177) geeft geen verschil, ik krijg nog steeds de afrolling van de ganse lijst.

Doe ik iets verkeerd ?
 
In mijn geval wil het dus NIET aanzetten, maar uitschakelen.

Ik heb dat "enable" vinkje verwijderd, maar de externe drive of USB stick geven bij het aanzetten nog steeds hetzelfde.
Moet de pc misschien opnieuw worden opgestart ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan