Bestanden beschadigd na val externe harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

520860

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Dag mensen,

Ik heb een externe harde schijf van WD Elements die ik gebruik om mijn foto's en films op op te slaan. Nu heb ik enkele weken terug de schijf laten vallen. Door de val schoot de bodem iets los, maar die kon ik er zo weer terug in klikken. Op het eerste gezicht leek er niks aan de hand; de schijf zag er van de buitenkant verder niet beschadigd uit en na een blik om m'n laptop bleken m'n foto's er nog allemaal op te staan, gezond en wel. Toen keek ik bij m'n films. Ik probeerde er enkele af te spelen in VLC Media Player, maar kreeg telkens dezelfde melding:

2j1s7rn.png

Dit krijg ik bij alle films die er voor de val opstonden. Films die ik na de val erop heb gezet heb ik geen problemen mee. Ik heb met behulp van een programmaatje van WD Elements de harddisk gescant of fouten, maar volgens dit programma was de harde schijf in prima staat.

Kan ik mijn films weer repareren of is het einde verhaal?

Alvast bedankt voor de hulp!

Hallo 520860,

Dat kan ook te maken hebben met de media player VLC, en het niet kunnen openen van de MRL.
Iets wat zou gebeuren als je een bestand met VLC wil openen wat ergens anders staat dan op de computer zelf, en VLC de toegang tot dat bestand niet heeft.
(VLC is unable to open the mrl)
Nou heeft VLC wel toegang tot de externe harde schijf omdat de video's die na de val er op zijn gezet geen problemen hebben.
Maar zit wat in de maag met het path en meschien dat de locatie niet goed wordt aangegeven.
Al zou je zoiets eerder verwachten als er tijdens de val ook met de externe harde schijf gewerkt werd wat in eens werd afgebroken.
Ook gaat het woord playlist door me hoofd heen al is het me nog niet helemaal duidelijk waarom en kan iets te maken hebben met dit, Dit krijg ik bij alle films die er voor de val opstonden.

Of de video bestanden beschadigd zouden zijn kan eventueel ook nog met een andere media player gecontroleerd worden.
Maar meschien is het wel intresant om eens te kijken wat VLC doet als je een video bestand van de externe schijf eens verplaats naar b.v de harde schijf van de computer.

Bedankt voor je antwoord! Verplaatsen naar een andere schijf lukt vreemde genoeg niet. Ik krijg een melding dat ik geen recht heb om de bestanden te verplaatsen (ondanks dat ik administrator ben). Dit is, heel verdacht, alleen het geval bij de bestanden die er voor de val zijn opgezet!

Ik heb bestand met een andere player geopend en die geeft een melding dat ik geen recht heb om het bestand af te spelen. Daar zit m dus het probleem in. De rechten van de video's van voor de val zijn door elkaar gegaan en ik heb volgens mij gewoon geen rechten om de bestanden te kunnen openen. Gek genoeg ben ik wel eigenaar van de map (heb ik nog nagekeken in Eigenschappen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan