bestanden delen in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

calvin

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
145
Ik heb het volgende probleem. Ik heb boven een computer met XP. Deze staat aangesloten op een draadloze Belkin router met een vaste kabel. Daarnaast heb ik een laptop met WIFI. Nu heb ik een netwerk aangemaakt want ik wil elkaars bestanden willen benaderen. Ik zie ook onder netwerklocaties een sharedocsbestand staan bij elke pc maar kan de andere niet benaderen. Ik heb look@lan gedownload en zie als ze beide online staan 2 verschillende ipadressen (wel opeenvolgend) staan. Hoe kan ik de andere pc benaderen?

Ps Van de week zag ik wel de andere pc staan op een van de 2 maar kon hem niet benaderen want het systeem gaf aan dat ik mogelijk niet de juiste machtingen heb voor deze netwerkbron. toegang geweigerd en neem contact op met de beheerder etc.
 
Laatst bewerkt:
Als je bijvoorbeeld in verkenner op je computer gaat staan en je klinkt er op met je rechter muisknop dan krijg je een venster.onderin staat 'eigenschappen'.Klik daar op en je krijgt een venster met daar in een tab-blad 'delen'. Daar kun je 3 dingen aanvinken. Het tweede vink je aan en je map is gedeeld. Als je ook wil dat je dingen kunt veranderen van af je laptop dan moet je het onderste vinkje ook aan vinken. Nu kun je in de map werken van af de andere netwer computer.

Groeten,
Rob.
 
Dank je wel voor je reaktie Rob. Ik heb een en ander aangevinkt maar krijg nog deze melding (zie bijlage). Mis ik wat?
 

Bijlagen

  • msthuis1.jpg
    msthuis1.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 23
Hallo !

De wizard: "Thuisnetwerk instellen"op beide PC's gedraaid ?

Op beide PC's zelfde netwerknaam, zelfde gebruiker, zelfde wachtwoord ?

Dan zou het moeten lukken.


Greetz,

Harry.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem als Calvin. Dat probleem heb ik niet als ik sygate uitschakel. Ook niet onder de windowsfirewall.
Ben al een paar dagen aan het knoeien maar kom niet verder. Allebei de pc's staan in mshome.
 
Hoi !

Dan zul je in Sygate moeten toestaan dat de verbindingen gedeeld worden..

Tot m'n spijt ken ik deze firewall niet, maar het zal ongetwijfeld op hun site te vinden zijn hoe je dit moet instellen.

Succes,

Harry.
 
Harry Snor zei:
Hoi !

Dan zul je in Sygate moeten toestaan dat de verbindingen gedeeld worden..

Tot m'n spijt ken ik deze firewall niet, maar het zal ongetwijfeld op hun site te vinden zijn hoe je dit moet instellen.

Succes,

Harry.

Ha,

Dat is nou juist het probleem. Als ik van mijn laptop in mijn hoofdpc wil kijken licht er even een vaag kernetNT waarschuwingsschermpje op. In de applicatielijst staat alles op allow. Verder krijg ook ik het windowsbericht dat ik geen toegan heb tot deze bronnen. De pc's staan in dezelfde werkgroep, hebben allebei een eigen naam. Omdat het een windowsbericht is, vermoed ik toch dat het een windowsprobleem is, wat wel door sygate veroorzaakt wordt. Zonder sygate heb ik nl geen enkel probleem. Ook met gastaccount op mijn laptop in of uitgeschakeld maakt het niets uit.
Ik tob al enkele dagen met dit probleem, en kom er gewoonweg niet uit. Ik heb al meerdere versie's van sygate geprobeerd, zonder resultaat.
 
Hoi !

Tja, misschien toch maar en andere firewall proberen ?

ZoneAlarm is ook gratis en naar mijn ervaring prima te configureren.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan