Bestanden delen lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnhemmer

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2001
Berichten
228
Hallo,

Met behulp van Client voor Microsoft-netwerken wil ik mijn bestanden delen. Als ik een vinkje zet bij "Ik wil anderen toegang geven tot mijn bestanden" dan komt er een extra regel te staan bij geïnstalleerde netwerkonderdelen. De vreemde naam van netwerkonderdeel heet: %VSERVER.DeviceDesc% .

Als ik Toevoegen kies en vervolgens Service, dan zie ik hetzelfde netwerkonderdeel ertussen staan. In bijlage is dat te zien.

Hoe krijg ik bij Service de juiste netwerkonderdelen, zodat ik bij eigenschap een extra tabblad krijg om bestanden te delen?

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • %vserver.devicedesc%.jpg
    %vserver.devicedesc%.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 38
Uhm virusje misschien denk ik ben dit protocol nog nooit tegen gekomen

Ik denk persoonelijk aan een trojan horse
 
Nee, ik denk van niet, want nav2000 staat altijd aan. Updaten gebeurt heel vaak.

Opstarten in veilige modus helpt ook niet.
 
Zeggen:

%V_MS%
%NWSERVER.DeviceDesc%
%VSERVER.DeviceDesc%

echt niemand iets? (zie plaatje eerste bericht) Hoe kan ik die protocollen herstellen?

Ik heb een andere ethernet-kaart geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen. Ethernetkaart verwijderen en opnieuw installeren ook niet.

Als ik op internet zoek op deze vreemde namen, dan krijg ik alleen resultaten op buitenlandse sites.

Hoe kan ik bestanden delen, zonder Windows opnieuw te hoeven installeren?
 
nou wat dat voor een protocol is :confused::8-0:
geen id
maar kun je bij je netwerk-configuratie niet NetBEUI toevoegen ? dan hoort netwerk prima te werken
om deze weg te halen
het lijkt mij ook een virus
ik denk niet dat iemand deze protocollen kent
maar als het geen virus is, raad ik aan windows 98 even er opnieuw overheen te gooien (niet formatteren, gewoon onder windows nog eens installeren)
suc6 :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, heb windows er overheen geïnstalleerd.

Maar heb nog 1 probleem. Hoe krijg ik dat inlog-venster weer terug? Nu moet ik me eerst afmelden.

Het volgende artikel http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;141858 kan mij niet verder helpen, omdat de waarde bij AutoLogon bij mij gewoon op 00 staat.

Zou het dan aan mijn netwerkkaart kunnen liggen? Het is een kaart die in PCI Ethernet Expansion Kit van Sitecom zat.
 
dan moet je eventjes onder Start -> instellingen -> configuratiescherm en dan onder gebruikers kijken.
Daar moet je zorgen dat windows er niet vanuit gaat dat dezelfde gebruiker zich altijd aanmeldt en eventjes een wachtwoordje instellen.
Als gebruikers niet bij 98 bestaat (ik heb zelf 2000 snappie :)) dan moet je onder Beveiliging kijken
wederom, suc6 :thumb:
 
zou die "%V_MS% | %NWSERVER.DeviceDesc% | %VSERVER.DeviceDesc%" niet een kapotte NetWare protocol kunnen zijn ? kan aan mij liggen, maar volgens mij stond die dr altijd bij ...
 
wat ik wel niet zie op je screenshot is dat je de service voor bestands- en printerdeling niet hebt geïnstalleerd, zou het dat kunnen zijn ??

eigenschappen van je netwerk => installeren => service => daar zou 'ie tussen moeten staan ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan