bestanden delen met andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik een bepaalde map die ik op bijvoorbeeld op PC1 aanmaak (met bestanden daarin, documenten e.d.), kan benaderen via een andere PC.

Via een router hebben alle pc's internet, en draaien allemaal op XP.

groetjes,

Robin
:)

Door die map te delen, rechtermuisknop en delen kiezen.

+ beide computers in dezelfde werkgroep.

Voor beide computers:
- eigenschappen "deze computer"
- tabblad "computernaam"
- klik wijzigen
- vul bij werkgroep bij beide computers dezelfde naam in
- druk op OK, herstart.

Nu kan je op beide computers bestanden en printers delen en ze vinden via "mijn netwerklocaties"

Ik heb de 2e pc ook dezelfde computernaam gegeven als de eerste, vervolgens de 2e pc herstart.
Vanaf de 1e pc kan ik mappen vinden (die gedeelde status hebben), dat gaat prima.

Maar andersom lukt het niet. Vanaf de 2e pc ga ik via Mijn Netwerklocaties, optie "Zoeken naar computers in werkgroepen" en krijg dan de melding , dat de werkgroep niet toegankelijk is. Ik heb de machtingen niet.

Hoe krijg ik het werkend?

groet,

Robin
:)

Hoi !

Tja, da's niet goed !

Beide PC';s verschillende namen, werkgroepnaam hetzelfde, op beide PC's met dezelfde gebruikersnaam/ww. inloggen.

Greetz,

Harry.

Inderdaad de pc zijn allebei onder een andere naam geregistreerd, ik dacht dat dat geen probleem kon zijn?
En ik gebruik geen inloggegevens, wel op de 1e pc 3 verschillende gebruikersaccounten (zonder wachtwoorden, gewoon op betreffende account klikken).

Weet je een oplossing?.

groet,

Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan