bestanden delen met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo,

Ik heb sinds kort een laptop en wil graag sommige bestanden van de vaste pc naar mijn laptop overbrengen. De twee systemen zitten samen op een router om van internet gebruik te kunnen maken. Ze moeten dus volgens mij elkaar ook kunnen zien en bestanden uitwisselen. Maar hoe doe ik dat. Kan iemand mij dat duidelijk uitleggen. Vaste pc heeft XP prof, laptop XP Home. Alvast bedankt.

Teun

Als er een netwerkje bestaat / ze elkaar kunnen zien, dan zou het gewoon een kwestie moeten zijn van "op een map gaan staan", rechts muisklikken en kiezen voor "delen".

De rest wijst zichzelf.

En als je de computers in het netwerkje wilt zien, moet je dubbelklikken op Mijn Netwerklokaties, op je bureaublad, en dan klik je op Zoeken naar computers in werkgroepen. Als het goed is kun je nu op de naam van de andere computer dubbelklikken en dan op de gedeelde map.

De computers moeten wel ingesteld staan op dezelfde werkgroep. Dit kan je doen door in Systeemeigenschappen (rechsklik op Deze computer>> Eigenschappen) op het Tabblad Computernaam te klikken op Geavanceerd.. Daar stel je op beide computers hetzelfde in, bijvoorbeeld Thuis of Netwerk..

Suc6!
Rodin

Geplaatst door rodin

De computers moeten wel ingesteld staan op dezelfde werkgroep.

Niks moet. Het is handiger maar om een goed netwerk te krijgen is het niet noodzakelijk

Geplaatst door m@rio

Niks moet. Het is handiger maar om een goed netwerk te krijgen is het niet noodzakelijk

Klopt.. maar als ze niet in dezelfde werkgroep staan worden ze ook niet beide weergegeven in Mijn Netwerklocaties dacht ik.. vandaar dat ik het zei..

Uiteraard kun je er sowieso bij als je de computernaam weet..

Zelf al zijn ze verschillend dan nog worden ze beide zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan