Pino1990
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 aug 2006
Ik heb een computer met Vista Ultimate en een laptop met Vista Home Premium. De desktop is verbonden met een printer welke gedeeld is via het netwerk. Op de laptop kan ik hier moeiteloos een blaadje uit laten rollen en ook de openbare documenten, afbeeldingen enzovoorts kan ik via de laptop van de desktop bekijken en bewerken, en andersom.
Nu wil ik dat ik ook de bestanden van alle vaste schijven van beide computers op beide computer kan zien. Ik heb de schijven gedeeld, en met rechten voor Iedereen, Administrators en de aangemelde gebruiker. Deze gebruikersnaam en wachtwoord zijn op beiden computer hetzelfde (heb het ook verschillend geprobeerd). Ze maken deel uit van dezelfde werkgroep en hebben allebei een andere computernaam.
In Netwerk zie ik op beide computers wel de schijven en kan ik dus ook Public openen en de bestanden openen en bewerken, maar dit lukt niet met de vaste schijven... Ik krijg telkens de foutmelding:
Hoe los ik het probleem op?
Heb verschillende tuts en topics gelezen, maar kom er niet uit.
Nu wil ik dat ik ook de bestanden van alle vaste schijven van beide computers op beide computer kan zien. Ik heb de schijven gedeeld, en met rechten voor Iedereen, Administrators en de aangemelde gebruiker. Deze gebruikersnaam en wachtwoord zijn op beiden computer hetzelfde (heb het ook verschillend geprobeerd). Ze maken deel uit van dezelfde werkgroep en hebben allebei een andere computernaam.
In Netwerk zie ik op beide computers wel de schijven en kan ik dus ook Public openen en de bestanden openen en bewerken, maar dit lukt niet met de vaste schijven... Ik krijg telkens de foutmelding:
\\Pc-04\d04 is niet Toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contactbeheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Toegang geweigerd.
Hoe los ik het probleem op?
Heb verschillende tuts en topics gelezen, maar kom er niet uit.