Bestanden delen met windows Vista???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Slayer

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Hoi allemaal,

Bij ons thuis heb ik als enige windows vista, als ik bestanden deel en mijn broer (windows xp) wil in mijn computer vraagt hij om een wachtwoord... maar wat voor wachtwoord is dat... Ik heb al op internet gezocht en daar zeggen ze dat je gewoon wat in kan vullen, maar dat werkt niet.

Als ik met mijn vaders computer in mijn computer wil( ook windows xp) vraagt het niet om een wachtwoord.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat het niet meer om een wachtwoord vraagt bij mijn broer?

Alvast bedankt,

Jelle

p.s. Mijn broer heeft windows xp home edition en mijn vader windows xp profesional weet niet of dit wat uitmaakt...

Laatst bewerkt:
Ik had dat ook. Ik was verplicht om bij gebruikersaccounts de gebruiker van een wachtwoord te voorzien. Toen ik dat eenmaal gedaan had, kon ik zonder problemen de bestanden delen.

Ik zal het wel even proberen...
maar welke moet ik dan van een wachtwoord voorzien? de gast account of ''mijn'' account?

Jouw account. Misschien is er ook nog wel een andere manier om het wachtwoord te omzeilen hoor, maar als je in het netwerkcentrum kijkt, dan zie je dat bij delen een wachtwoord vereist is. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik dat omzeil.

Ik he bij mijn account een wachtwoord ingesteld...
maar kan nog steeds niet in mijn computer...
hij vraagt dan om een wachtwoord dan wul ik mijn wachtwoord in... en dan gebeurt er............ niets nog andere suggesties? of iets wat ik verkeerd doe??

Wachtwoord vista

Goedemorgen,

Het wel ook nog wel eens helpen.
computernaam\gebruikersnaam
Dan het wachtwoord.

voorbeeld
jan-pc\jan

Misschien een overbodige vraag hoor, maar vul je ook je gebruikersnaam in?

Windows vista

Bij het gebruikersnaam vak.:D
Of staat dat er niet?
Kunt U misschien een screenshot maken, als U gaat inloggen?:thumb:

Je kunt in Vista ook instellen dat iedereen in het interne netwerk vrije toegang heeft:

Ga naar Computer>het bestand, map of schijf de je wil delen>delen...>Geavanceerd delen>vinkje deze map delen>machtigingen>toevoegen, maak "iedereen" aan>toepassen>toepassen>tapje beveiliging>bewerken>toevoegen, maak een "iedereen" aan, en geef die de machtigingen die je wil>toepassen>toepassen.

Als je het goed hebt gedaan kan nu iedereen in het netwerk naar jou gedeelde mappen cq schijven of betsanden.

Misschien een overbodige vraag hoor, maar vul je ook je gebruikersnaam in?
Die staat automatisch al ingevuld en kan ik niet veranderen

Je kunt in Vista ook instellen dat iedereen in het interne netwerk vrije toegang heeft:

Ga naar Computer>het bestand, map of schijf de je wil delen>delen...>Geavanceerd delen>vinkje deze map delen>machtigingen>toevoegen, maak "iedereen" aan>toepassen>toepassen>tapje beveiliging>bewerken>toevoegen, maak een "iedereen" aan, en geef die de machtigingen die je wil>toepassen>toepassen.

Als je het goed hebt gedaan kan nu iedereen in het netwerk naar jou gedeelde mappen cq schijven of betsanden.

Dat had ik vantevoren al gedaan... dat hielp niet....

screen komt er aan

Laatst bewerkt:
Dan heb je waarschijnlijk het tweede deel vergeten onder het tapje beveiliging, bij de eigenschappen van het bestand , map of schijf.

nee... volgens mij niet.. maar ik zal het nog wel eens proberen
edit: dat had ik al gedaan.....
edit2: Nog andere suggesties?( ik las ergens iets van een gebruikersaccount aanmaken zodat de computer daarop kan inloggen/....

Laatst bewerkt:
home basic denk ik...
maar het is al opgelost...

gebruikeraccounts-->uw netwerkwachtwoorden beheren-->toevoegen-->gebruikersnaam invullen plus een wachtwoord en voilá.....

Bedenk net nog wat, waarschijnlijk heb je in het netwerkcentrum nog "met wachtwoord beveiligd delen" aanstaan.

nee.... heb ik niet... dat was wel het eerste waaar ik aan dacht.....
maar het is al opgelost zoals ik al had gezegd. en bij mijn vaders comp was het niet zo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan