Bestanden delen over draadloos netwerk traag!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

diederio

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Beste Helpmij lezers,
Zoals al in de titel te lezen is heb ik een probleem met bestanden delen,
ik heb de volgende configuratie:

ik heb een desktop een acer aspiron E300(win xp home edition) met daaraan een maxtor 500gb externe hardeschijf die is verbonden met mijn router een zyexel 54M , ook verbonden met deze router is een macbook pro (early 2008) met mac os x.
als ik in finder (soort van explorer) een bestand wil kopieeren van mijn externe hardeschijf dan gaat dit vreselijk langzaam:( over 1GB doet hij 1 uur wat raar is want al de netwerk kaarten in de laptop en de macbook zijn 54mbit ook de router zou deze snelheid moeten halen.
heeft iemand surgesties?
Alvast bedankt
MVG
Diederik

Laatst bewerkt:
wat is je snelheid als je van pc naar pc copieert? Het kan namelijk met de externe Hdd doorvoersnelheid te maken hebben(USB 1 of 2)

Re

bedankt voor het reageren!!
als ik het uit de gedeelde bestanden van die acer (niet meer de dell maar het is nu de acer maar het systeem is het zelfde) dan doet hij er even lang over 600mb in 20-30 min
dus het ligt niet aan me hardeschijf...
- nee het ligt niet aan de provider want het gaat daar helemaal buiten, de bestanden gaan nooit het internet op , alleen via de router.
iemand nog surgesties?
mvg
Diederio

dat 54mbit is alleen voor lezen, dus als je iets kopieert dan gaat dat veel slomer.
ik zou upgraden naar 100mbit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan