bestanden delen over netwerk? Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

00Hunter00

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Ok, ik ben niet echt bekend met netwerken en dergelijke dus daarom mijn vraag maar hier.

Wat ik wil is bestanden kunnen delen tussen mijn laptop en mijn desktop.

Laptop is W-Vista home premium, desktop is XP home, wireless router is een digiconnect 54mbps wireless lan router, internet doet het op beide pc's

is het mogelijk om beide apparaten zo in te stellen dat ik bestanden kan delen tussen de twee en zoja, hoe? :o Een linkje naar een walkthrough of een uitlegje zou fijn zijn.

bij voorbaat dank

Hm, heb eigenlijk nu pas weer tijd om hier mee bezig te gaan en na die links bekeken the hebben ben ik geen stap verder.

Het netwerk opzetten is geen probleem, zowel de laptop als de desktop zijn verbonden met het internet via de router.

Ik will dus weten of het mogelijk is om de 2 apparaten elkaar te laten zien (dat ik zeg maar de harde schijf van de ene kan benaderen met de ander en bestanden kan uitwisselen of openen tussen mijn 2 computers.

Dus:
Desktop met XP met draad verbonden aan router
Laptop met Vista draadloos verbonden met router
Internet doet het op allebei
2 computers met elkaar verbinden om bestanden te benaderen/delen, dat is wat ik wil weten of en hoe dat kan.

hoi beste 00hunter00,
Ik hoop dat ik je met mijn uitleg die hier volgt kan helpen.
Het beste start je in je laptop met windows vista. Je kan daar wellicht zoals in XP via het configuratiescherm bij netwerkconfiguratie komen. Daar moet je ergens ook vinden om een klein thuisnetwerkje te maken. Volg op het scherm wat er moet gebeuren en er zal op het einde een diskette aangemaakt worden. Steek deze diskette dan in alle PC's die je in het netwerkje wilt opnemen en dubbelklik op het bestandje. Volg terug wat er moet gebeuren en uw netwerkje zou volgens mij moeten werken. Wel moet je dan nog de mappen of harde schijven die je wilt delen werkelijk delen. Dit doe je door bij de eigenschappen van die mappen of schijven het delen aan te zetten.

Veel succes,

Rudy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan