Bestanden delen via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjord

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
215
Ik heb een draadloos netwerk. Ik heb 2 computers erop aan gesloten. Maar als ik bestanden van de hoofdcomputer wil halen lukt dat niet. Als ik naar MIJN NETWERKOMGEVING ga en dan op zoek andere computers in netwerk doet hij dat ook.
Als hij dan de andere computer gevonden en ik doe er dubbeleklik op geeft hij de volgende melding,

\\*** is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste bemachtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder.

Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toegang gekregen het gevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.

Hoe los ik dit op?
Bij voorbaat dank.
 
Heb je iets aan de bijlage?
Daar staan instellingen voor gebruikers accounts op meerdere machines.
 
Laatst bewerkt:
ik zal eens kijken. Als ik dalijk tijd heb. Moet nu namelijk ff weg. Alvast bedankt
 
Hij blijft steeds dezelfde foutmelding geven. Weet iemand anders een betere oplossing?
 
Ben je op beide machines ingelogd met Administrator rechten?
Zit er een firewall tussen?
 
Ik heb precies het zelfde probleem ,iemand al een oplossing? ik heb allembij de firewalls al uit geschakelt en ik ben op allebij ingelogd met Administrator rechten.. heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

alvast bedankt

groetjes mark
 
Hetzelfde probleem

Ik ervaar precies hetzelfde probleem. Alleen is mijn netwerkje bekabeld. De hoofdcomputer kan op de andere pc gewoon alles zien en doen, maar omgekeerd verschijnt dezelfde foutmelding. Overigen lukt het bij deze computer wel om via de hoofdcomputer het internet op te gaan.
Ik heb al van alles op internet gevonden en uitgeprobeerd, maar ben zo'n beetje ten einde raad. En dat terwijl het lange tijd prima heeft gewerkt. De kinderen gebruikten zelfs de printer die aan de hoofdcomputer (via USB) vast zit.
 
Toegang Netwerkshare niet mogelijk

Aangezien zowel in dit als al menig ander draadje een begin was gemaakt met hetzelfde probleem wat ik nu ondervindt ga ik hier maar verder.
Ook ik heb het probleem met de foutmelding 'Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toegang gekregen het gevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.'
Gezien het aantal meldingen in dit en andere foren schijnt het toch wel een behoorlijk probleem te zijn.
Het vreemde is dat het probleem circa 6 maanden geleden nog niet aanwezig was. Omdat ik nu toevalling mijn notebook in de tuin werkte en daar sinds lange tijd weer eens de gedeelde schijf van mijn desktop wilde gebruiken kwam ik dit probleem tegen.

Hierbij een uiteenzetting van mijn huidige situatie.
Zowel op mijn laptop als desktop staat Windows XP PRO SP2 met het verschil dat op de laptop de UK en op de desktop de NL uitvoering zit.
Ik maak gebruik van de standaard in XP aanwezige Windows FireWall, Windows Defender en Symantec Anti Virus.
De netwerkabels van de laptop en desktop zijn aangesloten op een wireless US Robotics Wireless LAN router. Dus ik gebruik deze router tevens als netwerkswitch (hub).
Beiden zitten in dezelfde WORKGROUP, op beiden gebruik ik hetzelfde inlogaccount en wachtwoord.
Ik kan v.v. met succes pingen, ik kan de schermen wederzijds met 'Verbinding met Extern bureaublad' overnemen.
De netwerkwizzard heb ik op beiden opnieuw uitgevoerd, printer- en bestandsdeling staat aan. De client voor Microsoft Netwerken is geinstalleerd.
Toch kan ik vanuit de twee apparaten geen gedeelde mappen en / of schijven op de desktop / laptop gebruiken.
Volgens mij heeft het iets te maken met rechten maar ik heb me al suf gezocht en kan niets vinden.
Ik hoop dat iemand dit probleem al verder heeft onderzocht en ik zou graag in de resultaten willen delen.
Jürgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan