bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik heb een Edimax Router in gebruik om mijn internetverbinding tussen 2 pc's te delen. Volgens mij is het ook mogelijk om via de router in de mappen van de andere pc te komen.

Hoe en wat moet ik instellen om dit voor elkaar te krijgen?

Mappen delen ,en een gast gebruiker aan maken op de eerste pc,zo werkt dat bij mij tenminste.

Geplaatst door vanschagen
Mappen delen ,en een gast gebruiker aan maken op de eerste pc,zo werkt dat bij mij tenminste.
okay, netwerken instellen is nu eenmaal niet mijn area of expertise, dus zou je me uit kunnen leggen waar ik dat mappen delen in moet stellen?

Dubbel klik op deze computer,rechts klik op b.v de c:drive en dan klapt er een schermpje uit ,en daar kan je delen instellen.En zo alles aan klikken wat je wilt delen.

okay, ik heb nu bij beide pc enkele mappen aangegeven die ik wil delen.

Het probleem is:
Vanaf mijn eigen pc kan ik alleen in mijn eigen mappen neuzen. Als ik de andere pc aanklik zegt ie dat ik geen toegang heb.

Op de andere pc kan ik nieteens in die eigen mappen bladeren want zodra ik het netwerk op wil heb ik geen toegang.

Internet werkt wel gewoon.

Ja dat heeft met rechten te maken,en dat weet ik dus niet want ik heb dat niet.

interne firewall van xp uitgeschakeld? En heb je ook een andere firewall draaien?

Heb je het gastaccount in xp ook aangezet?

firewall in XP staat uit. Maar op de andere pc nog niet, dat ga ik even doen...

Gastaccount ga ik even aanmaken...

hij doet het nog steeds niet. Hij geeft alleen de mappen op de eigen pc weer.

Als ik een nieuwe netwerk verbinding maak, moet ik aangeven wat voor netwerk het is. Bij mij komt ADSL binnen op een ethernet modem, de kabel daaruit gaat de router in. Via die router maken 3 pc's contact met Internet. Daarvan moeten er twee in het netwerk.

Bij Netwerk instellen heb ik aangegeven dat de PC's via een hub met elkaar en met het internet zijn verbonden. Is dat goed ingesteld?

Geplaatst door meelman
Bij Netwerk instellen heb ik aangegeven dat de PC's via een hub met elkaar en met het internet zijn verbonden. Is dat goed ingesteld?
kick...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan