Ik heb een desktop en een portable, allebei Win2000 die via een draadloze router in een netwerk staan. Ik heb op beide de computer geconfigureerd als onderdeel van dezelfde workgroup.
Ik kan pingen vanaf beide PC's naar elkaar, en File and Printer Sharing for Microsoft Networks staat geactiveerd op beide PC's
(maar kan wel geen Properties aanklikken, is uitgegrijsd) maar toch kan ik de workgroup niet "zien": als ik via verkenner My Network Places kies, en dan Entire Network, en vervolgens Microsoft Windows Network en ik klik op het icoontje van de workgroup, krijg ik volgende foutboodschap:
"AF (workgroup) is not accessible. The network path can not be found".
Bijgevolg kan ik ook geen bestanden of printers delen. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik kan pingen vanaf beide PC's naar elkaar, en File and Printer Sharing for Microsoft Networks staat geactiveerd op beide PC's
(maar kan wel geen Properties aanklikken, is uitgegrijsd) maar toch kan ik de workgroup niet "zien": als ik via verkenner My Network Places kies, en dan Entire Network, en vervolgens Microsoft Windows Network en ik klik op het icoontje van de workgroup, krijg ik volgende foutboodschap:
"AF (workgroup) is not accessible. The network path can not be found".
Bijgevolg kan ik ook geen bestanden of printers delen. Hoe kan ik dit oplossen?
Laatst bewerkt door een moderator: