Bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaaskoppie

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
ik heb mijn computer aangesloten aan mijn laptop via een crosslink. Het zou mogelijk kunnen zijn bestanden van mijn pc naar laptop en andersom te sturen. Het probleem is dat als ik zoek naar computers bij mijn pc er niks komt (ook niet mijn eigen pc) en bij mijn laptop zie ik alleen mijn laptops account. Allebei de naam MSHOME en allebei firewall uit.

Wie kan me helpen?

ja dat heb ik in reacties al gelezen maar ik kan er niet heen en dat staat er niet bij mij hoe ga ik daar heen dan?

Bij xp staat dat al aan.

Heb je wel bestanden gedeelt? (rechtsklikken en dan voor delen kiezen)

waar moet ik klikken en delen?

(sorry weet veel over pc's maar nooit bestanden gedeeld)

naar mijn netwerklocaties\netwerkverbindingen weergeven, dan rechterklik op je lan verbinding, eigenschappen,

dan krijg je een scherm, en daar kun je op installeren klikken, en daar kun je aangeven bestands en printerdeling.

ja die staat ook aan volgens mij is het dat mijn pc en laptop elkaar niet herkennen want mijn pc ziet mijn laptop niet als ik zoeken naar computers doe

Geplaatst door kaaskoppie
waar moet ik klikken en delen?

(sorry weet veel over pc's maar nooit bestanden gedeeld)

Op een map die je wilt delen klik je rechts en dan kies je voor delen

jep dat staat ook aan..
ik denk tog dat het aan de herkenning van de computers ligt..mijn computer herkent zichzelf niet eens en de laptop alleen zichzelf

het kan zijn dat je het netbios protocol aan moet zetten, dit doe je ook via de eigenschappen van je lan verbinding, dan installeren, en kiezen voor protocol, daar staat hij dan tussen

kun je ook even zeggen welke dingen je nu allemaal in de lijst hebt staan bij de eigenschappen van je lan verbinding

netware client service bestand printer qos netwerkcontrolnetbios ipx broadcom ipv6 int protocol

heb je beide computers wel een eigen ip adres gegeven, want dit staat standaard op automatisch

die wizard thuis netwerk installeren werkt niet op mijn pc daar staat er niet voltooid zonder een foutmelding maar op mijn laptop voltooid het wel :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan