bestanden delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

javanuden

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2005
Berichten
47
hallo ik heb een vraag

kan ik via mijn laptop in mijn computer komen en anders om ook ik heb een draadloze verbinding
is dat soms met ip adres .

groetjes jo van uden
 
Dat kan met je IP-adres ja.

Die kan je vinden:

- Start
- Uitvoeren
- Intypen: cmd
- Klikken op: OK
- Dan type je(achter wat er al staat): ipconfig
- Dan druk je op: enter
- Vervolgens zie je het IP-adres van de computer.

Als je nu de andere computer wil benaderen dan open je bijv. Internet Explorer.

- Type in de adresbalk(de witte balk): \\ipadres
ipadres is dan het ip-adres van de andere computer die je wil benaderen.
- Druk op enter
- Dan zie je de gedeelde mappen van de andere computer.
 
Ik ga ervan uit dat beide onder windows xp werken. Het makkelijkste is dan de netwerkwizard van XP te laten draaien.

Hiermee zet Windows XP jullie in dezelfde werkgroep.
Deze kun je starten via:
- Klik op Start
- Kies voor Configuratiescherm (mss via submenu Instellingen ligt aan je startmenu instellingen)
- Kies voor Netwerkverbindingen
- Klik op Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen
- Volg de stappen en klik aan wat van toepassing is.
 
Nog even een paar dingen vergeten :p.

Je moet ook bij de pc als de laptop een map gedeeld hebben.
De map die hiervoor standaard gebruikt kan worden is de map Gedeelde documenten deze zie je direct zodra je Deze computer opent. En anders in de map c:\document & settings\all users\Gedeelde documenten.

Als deze gedeeld is dan staat er een handje onder de map. Als er geen handje staat:
- klik dan met de rechtermuisknop daarop
- kies voor eigenschappen
- ga dan naar het tabblad delen
- en deel de map

Om nu op de pc te komen via de laptop ga je op de laptop naar Mijn netwerklocaties. Daar staat hij nu bij of gebruik de methose van killermenace.
 
Hallo,


Kan je dan alleen in de gedeelde mappen komen, of
ook in andere.
Ik heb ook 2 pc`s en daar zitten mappen in die ik wil
kopieeren naar mijn pc.
Kan dat en zo ja, hoe kan ik dat doen.


Thanx Gippy :)
 
Is eigenlijk niets anders (behalve de map waarop je het toepast ;)).

Volg de vorige berichten en lees daarnaast het volgende:

Ga 1 niveau hoger staan dan de map die je wilt delen. Dus naar c:\spellen als je c:\spellen\saved games wilt delen.

Als de map gedeeld is dan staat er een handje onder de map. Als er geen handje staat:
- klik dan met de rechtermuisknop daarop
- kies voor eigenschappen
- ga dan naar het tabblad delen
- en deel de map

Hiernaast heb ik nog even een kanttekening deze gaat wat dieper op het onderwerp in en kan interesant zijn maar ook zeer verwarrend als je een beginner bent met netwerken.

Je kunt ook de gehele schijf delen (bv de c). Dit is alleen niet aan te raden aangezien je dan de kans hebt dat je alles open zet ook voor de onverlaat die er niets te zoeken heeft. Dit geld overigens alleen voor de schijf waarop windows en de programma's op staan. Een backup d-schijf (/partitie) of een andere schijf met daarop documenten zou gewoon zonder bezwaar gedeelt kunnen worden.
Windows geeft hier overigens ook een waarschuwing voor ,en heeft deze standaard overigens ook gedeeld (zodra delen op je pc aanstaat) maar dan alleen voor de administrator. Deze deling zie je alleen niet (met standaard windows software) omdat deze verborgen is (= een deelnaam met een $ erin).
De share voor een schijf is schijf naam + $ = bv c$.


Nog een paar punten over delen.
Naast een map of een schijf kun je ook andere dingen delen (er is dan een tabblad delen bij de eigenschappen van het geval in kwestie):
- een printer
- een cd-rom
- een diskettestation
- andere media die je op je pc hebt aangesloten (zoals een usb-stick, externe hd, schijfje van de digitale camera)

Wat niet gedeeld kan worden (zover ik weet iig) is een scanner of een webcam oid. Tenminste niet met standaard windows. Soms zijn er wel verschillende programma's die dit wel mogelijk kunnen maken (soms levert de fabrikant deze er zelfs bij).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan