bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurach

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb de host-pc waarop XP staat en één schijf is gedeeld. Echter als ik vanuit mijn notebook deze schijf wil benaderen dan krijg ik een melding als in de bijlage.
De inlognaam als het wachtwoord zijn beiden identiek. Het vreemde is dat ik een schijf van de pc van mijn zoon wel kan inzien. En daaraan heb ik niets gedaan. Stond toevallig gedeeld. Die heeft een andere werkgroepnaam dan de host. Mijn 2 pc's zijn beiden identiek qua werkgroepnaam. De Internetverbindingen gaan allen probleemloos. Wat zie ik over het hoofd. Ik zie dus wel mijn vaste pc maar kan die niet benaderen. Dan krijg ik dus die melding zoals in de bijlage genoemd.

Hoewel het plaatje niet te zien was kan ik mij er wel wat van voorstellen.
Bij mij staat op het hoofdsysteem, waarvan ik eigenaar en gebruiker ben, Windows XP 2.

Open ik 'Deze Computer' dan zie ik daar staan dat zowel de 'documenten gedeeld' en 'documenten Jaap' gedeeld staan. (Met een handje er onder)

Vanuit andere systemen via mijn eigen netwerk kan ik dan deze mappen benaderen en openen. Verdere instellingen maken volgens mij niet zoveel uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan